Ciąg dalszy ładowania problemów
-
- pisarz
- Posty: 201
- Rejestracja: pn 21 sty 2008, 14:18
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bukowiec, Świecie
- Kontakt:
Ciąg dalszy ładowania problemów
Ostatnio mam niemałe problemy z ładowaniem w moim moto. Wczoraj wymieniłem wreszcie regulator na nowy - Dugati Energia, oraz włożyłem nowe ako. No i przy włączonym silniku i zapalonych lampach, miernik wskazuje na 12,66 A, a z tego co wiem powinien mieć ok. 14. Czy ktoś z Was miał taki przypadek i mógłby mi pomódz w rozwiązaniu sprawy?
Sławas
Ja też ostatnio wymieniłem na ten sam regulator i zaraz po zamontowaniu na świeżo ładowanie na wolnych obrotach miałem 12,8V. Natomiast po kilku jazdach kiedy regulator trochę popracował ładowanie wynosi 13,8V na wolnych obrotach z włączonymi swiatłami. Więc na razie bym się nie przejmował, trochę pojeździł i dopiero sprawdził.
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
cóż, do elektryka no bo so 

VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- olo
- klepacz
- Posty: 1519
- Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
- Imię: Olek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Skoro masz nowy regler i baterię a ładowania wciąż brak to musisz sprawdzić czy alternator cokolwiek produkuje (może być spalony albo gdzieś po drodze nie ma styku). Z alternatora wychodzą trzy przewody (fazy)które idą do regulatora, pomiędzy każdą parą z tych faz powinno być bardzo podobne napięcie (będzie rosło proporcjonalnie do obrotów) - prąd przemienny - kilkadziesiąt Volt. Jeśli na kostce przy reglerze będzie tak właśnie to albo jest on uszkodzony albo gdzies dalej nie ma właściwego styku, jesli natomiast na kostce (kable od alternatora) nie stwierdzisz żadnego prądu albo jakieś dziwne wartości to albo gdzies przerwa na kabelkach albo prądnica nie gada...
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section 

- maciek 800
- klepacz
- Posty: 579
- Rejestracja: ndz 17 gru 2006, 12:05
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Raszyn
- olo
- klepacz
- Posty: 1519
- Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
- Imię: Olek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Po pierwsze - piszesz że napięcie było "na jednej fazie" - mierzyć trzeba POMIĘDZY każdą parą, jeśli zrobiłeś to dobrze a niedokładnie opisałeś w poprzednim poście to znaczy że raczej alternator jest be ! Znajdziesz go pod okrągłym deklem po lewej stronie silnika, bezpośrednio na wale korbowym (pracuje w oleju a pokrywa ciężko schodzi bo jest ciasno ustalona na tulejach centrujących a do tego pole magnetyczne wirnika trzyma dość mocno). Naprawiać tam nie ma co, będziesz chyba musiał poszukać nowego (innego - może byc używka) stojana.
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section 

-
- pisarz
- Posty: 201
- Rejestracja: pn 21 sty 2008, 14:18
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bukowiec, Świecie
- Kontakt:
[quote="olo"] Znajdziesz go pod okrągłym deklem po lewej stronie silnika, bezpośrednio na wale korbowym (pracuje w oleju a pokrywa ciężko schodzi bo jest ciasno ustalona na tulejach centrujących a do tego pole magnetyczne wirnika trzyma dość mocno).
Czy to znaczy że muszę zlać olej żeby zdjąć alternator?
Sorki chłopaki ale jestem zielony w sprawach elektryki dlatego Was proszę o pomoc i cierpliwość
Czy to znaczy że muszę zlać olej żeby zdjąć alternator?
Sorki chłopaki ale jestem zielony w sprawach elektryki dlatego Was proszę o pomoc i cierpliwość
Sławas
-
- pisarz
- Posty: 201
- Rejestracja: pn 21 sty 2008, 14:18
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bukowiec, Świecie
- Kontakt:
Olo, dobrze opisałem bo źle to zrobiłem
Teraz zrobiłem tak jak napisałeś i pomiędzy jedną parą jest tylko 3.2 V (reszta ma ok. 55 V więc chyba ok) Teraz wiem napewno że muszę rozebrać alternator. Dzięki wielkie
[ Dodano: 2008-05-26, 22:02 ]
No i usterka naprawiona. Musiałem przewinąć stojan bo zwoje na nim były w strasznym stanie. Teraz wszystko gra, mam nawet w zapasie 1 akumulator i 3 regulatory
Dzięki wszystkim za pomoc!!

[ Dodano: 2008-05-26, 22:02 ]
No i usterka naprawiona. Musiałem przewinąć stojan bo zwoje na nim były w strasznym stanie. Teraz wszystko gra, mam nawet w zapasie 1 akumulator i 3 regulatory

Sławas
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości