znowu regulator napięcia :/
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Do żółtych kabli od altka , sprawdzic czy kable nie mają zwarcia do masy.
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
- Maciej
- teksciarz
- Posty: 168
- Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Dzięki
Zapomniałem jeszcze sprawdzić ewentualne przebicie ale jutro to sprawdzę
Dzisiaj porobiłem pomiary i wygląda to u mnie tak:
Naładowany aku i napięcia takowe:
Bez świateł - 12,7V
ze światłami - 11,9V
Napięcie podczas pracy silnika z wyłączonymi światłami:
jałowe obroty - 14,1V
5000 obr/min - 13,9V
Napięcie podczas pracy silnika z włączonymi światłami:
jałowe obroty - 12,5 - 12,6V
5000 obr/min - 13,5 - 13,6V
Rezystancja obwodów altka , na każdym przy zimnym silniku mam 0,17 ohma a przy nagrzanym 0,20 ohma
Napęcie przy obrotach jałowych 15,30V do 16,60V , przy 5000 obr/min 63,20V przy 8,500 obr/min uzyskuję 100V
Błąd miernika przy napięciu stałym +- 0,05% a przy zmiennym +- 0,5% do do oporności to nie pamiętam
ale sprawdzę jutro.
Interesuje mnie jak w waszym przypadku wyglądają napięcia na altku. W tym tygodniu chciałbym się jeszcze zabrać za poczyszczenie wszelakich kostek , pomyśałem też o tym co szatan pisał a mianowicie problematycznej masie i umasowieniu reglerka bezpośrednio z aku.
Zapomniałem jeszcze sprawdzić ewentualne przebicie ale jutro to sprawdzę
Dzisiaj porobiłem pomiary i wygląda to u mnie tak:
Naładowany aku i napięcia takowe:
Bez świateł - 12,7V
ze światłami - 11,9V
Napięcie podczas pracy silnika z wyłączonymi światłami:
jałowe obroty - 14,1V
5000 obr/min - 13,9V
Napięcie podczas pracy silnika z włączonymi światłami:
jałowe obroty - 12,5 - 12,6V
5000 obr/min - 13,5 - 13,6V
Rezystancja obwodów altka , na każdym przy zimnym silniku mam 0,17 ohma a przy nagrzanym 0,20 ohma
Napęcie przy obrotach jałowych 15,30V do 16,60V , przy 5000 obr/min 63,20V przy 8,500 obr/min uzyskuję 100V
Błąd miernika przy napięciu stałym +- 0,05% a przy zmiennym +- 0,5% do do oporności to nie pamiętam

Interesuje mnie jak w waszym przypadku wyglądają napięcia na altku. W tym tygodniu chciałbym się jeszcze zabrać za poczyszczenie wszelakich kostek , pomyśałem też o tym co szatan pisał a mianowicie problematycznej masie i umasowieniu reglerka bezpośrednio z aku.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Altek masz raczej dobry , a problem u Ciebie to złe styki , przeczysc je, podepnij zielony kabel wychodzący z regulatora bezposrednio do minusowej klemy aku.
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
- kargulo
- pisarz
- Posty: 249
- Rejestracja: ndz 06 maja 2012, 08:12
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: znowu regulator napięcia :/
i dopadło i mnie (chyba)
było tak :
jednego dnia używałem zasilania 12V do mojego telefonu przez parę godzin w ciągu dnia podczas jazdy, jak już zjeżdzałem do bazy to motorek mi zgasł, zauważyłem że na zegarku voltomierza spadło z 14 do 11. I już nie mogłem odpalić ze startera tylko na popych. Przez noc podładowałem aku i następnego dnia zrobiłem jakieś 40 kilometrów i już przed samym domem mi zgasł i znowu tylko popych.
To co , regulator?
chyba bedzie wizyta u Petera w Pruszkowie
było tak :
jednego dnia używałem zasilania 12V do mojego telefonu przez parę godzin w ciągu dnia podczas jazdy, jak już zjeżdzałem do bazy to motorek mi zgasł, zauważyłem że na zegarku voltomierza spadło z 14 do 11. I już nie mogłem odpalić ze startera tylko na popych. Przez noc podładowałem aku i następnego dnia zrobiłem jakieś 40 kilometrów i już przed samym domem mi zgasł i znowu tylko popych.
To co , regulator?
chyba bedzie wizyta u Petera w Pruszkowie

- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Re: znowu regulator napięcia :/
Skoro masz woltomierz to nie wiem czemu pytasz, ładowanie podczas jazdy masz miec 14-14,5V , jesli tak nie jest , to albo Ci sie kostki popaliły (styki) albo regler padł.kargulo pisze: zauważyłem że na zegarku voltomierza spadło z 14 do 11.
To co , regulator?
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
- michal1986
- bywalec
- Posty: 21
- Rejestracja: wt 27 lis 2012, 17:04
- Imię: Michał
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: znowu regulator napięcia :/
Hej mam prośbę aku wymienione nowe, regler nowy tourmax, podłączyłem na chwilę żeby sprawdzić ładowanie na wolnych, i przy 5 tyś 12,4-12,7V. Odłączyłem wszystko i zabrałem się za pomiar alternatora opór mierzony na ,,zimno'' 0,1(na żółtych kablach 1z2,1z 3 itd). napięcie mierzone miernik -nastawiony na prąd zmienny wolne obroty ok 12V, przy 5 tyś-42-45V max co udało mi się zmierzyć to 55-57 przy 8 tyś.(we wszystkich kombinacjach wartości podobne) Pytanie stator też do wymiany? I czy mógł mi zdupczyć nowego, pachnącego jeszcze Japonią Tourmaxa . Z góry dziękuję. VFR-a 2006.
P.S. A altek wymieniałem rok temu-używka ale była 100% sprawna.
P.S. A altek wymieniałem rok temu-używka ale była 100% sprawna.
- wydra
- klepacz
- Posty: 517
- Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
- Imię: Mateusz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czeladź
Re: znowu regulator napięcia :/
no skoro masz 12V na wolnych z altka to ok, wszyscy pisza zawyżone kwoty, ja mam chyba obecnie podobnie. Może połączenie altka z reglerem jest słabe? przeczyść dobrze styki. Sprawdź masę motka bo ona też może narobić bałaganu i wskazywać za winowajcę regulator.
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
- michal1986
- bywalec
- Posty: 21
- Rejestracja: wt 27 lis 2012, 17:04
- Imię: Michał
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: znowu regulator napięcia :/
Ok, styki,masę wszystko przeczyściłem połączyłem i trochę podskoczyło- przy 5 tyś 13,4-5V stabilne bez wahań, dodam jeszcze że to bez jednej H7 Nie mam pojęcia, pomiary na altku tak samo jak wyżej. Na pewno to nie alternator? Chciałbym bardzo już skończyć ta ,,zabawę'' z elektryką.Pozdro i z góry dziękuję za odpowiedź.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: znowu regulator napięcia :/
spróbuj dociągnąć z zielonych kabli reglera do minusa na aku bezpośrednio kabel - o sensownym przekroju.
to samo z czerwonych z reglera do plusa aku.
czyli pomijając wszystkie złącza po drodze. Powtórz wtedy pomiar i napisz czy jest różnica.
Kontrola FI nie miga czasem po deszczu?
to samo z czerwonych z reglera do plusa aku.
czyli pomijając wszystkie złącza po drodze. Powtórz wtedy pomiar i napisz czy jest różnica.
Kontrola FI nie miga czasem po deszczu?
- michal1986
- bywalec
- Posty: 21
- Rejestracja: wt 27 lis 2012, 17:04
- Imię: Michał
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: znowu regulator napięcia :/
Hej, zrobiłem obejście kabli od regl do aku. I tak na wolnych około 13V, przy 5 tyś. 14,4 i powoli wzrastało do 14,8V (kilkanaście sekund 15-20) Z kontrolą Fi nie było nigdy problemów.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: znowu regulator napięcia :/
czyli jest tak lepiej, daj te kable tylko grubsze i zostaw, oczywiście połączenia dobrze wykonaj i zabezpiecz.
- michal1986
- bywalec
- Posty: 21
- Rejestracja: wt 27 lis 2012, 17:04
- Imię: Michał
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: znowu regulator napięcia :/
Ok.Dzięki wielkie za pomoc!!!!!
- KidRackBrawura
- pisarz
- Posty: 313
- Rejestracja: pt 14 sty 2011, 18:50
- Imię: Tomasz
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tuliszków
Re: znowu regulator napięcia :/
czeka mnie to samo więc chciałem zapytać o te dodatkowe kable - jakiej grubości trzeba dać?emil pisze:czyli jest tak lepiej, daj te kable tylko grubsze i zostaw, oczywiście połączenia dobrze wykonaj i zabezpiecz.
It`s that old running wide problem again.
If in doubt, flat out.
If in doubt, flat out.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: znowu regulator napięcia :/
zobacz kable z reglera, i coś zbliżonego przekroju, może trochę grubsze, nie wiem co tam jest, 4 czy 6mm^2
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 4 gości