Ładowanie w VFR RC 36 II 1997

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
elkdarek
Posty: 7
Rejestracja: śr 28 sie 2013, 17:14
Imię: Dariusz
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna

Ładowanie w VFR RC 36 II 1997

Post autor: elkdarek » czw 05 cze 2014, 15:17

Witam. Przeglądnąłem wszystkie posty na forum i elektrodzie itp. na ten temat i nie widzę odpowiedzi więc muszę odświeżyć kotleta, a mianowicie pomierzyłem ładowanie w mojej Hondzie. Wyniki były takie:
- ładowanie na wolnych obrotach silnik zimny/ciepły 15,2 v i to mnie niepokoi :?
- ładowanie pod obciążeniem (włączone światła mijania) 13,5 v do 14,5 V,
- ładowanie przy 5000 rpm 14,5 v - 14,8 v,
- po odpięciu kostki od regulatora na pinach od alternatora jest po 17 v równo na każdym.
Czy te 15,2 V jest niepokojące? Dodam że nie mam problemów z odpalaniem, nie przepalają mi się żarówki, przewody się nie grzeją, aku nowe ma zawsze ok 12,8 V , zamontowałem profilaktycznie wentylator na regulatorze. Wyczyściłem masę na przewodzie od regulatora. Proszę o jakieś podpowiedzi z góry dziękuję .

Awatar użytkownika
crucial
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 59
Rejestracja: czw 06 wrz 2012, 00:39
Imię: Patryk
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna

Re: Ładowanie w VFR RC 36 II 1997

Post autor: crucial » czw 05 cze 2014, 18:05

prawidłowe napięcie ładowania w rc36II wg serwisówki to 13,5V-16V przy 5000rpm,

alternator sprawdzamy na napięciu przemiennym (z odpiętym regulatorem), i tu jest ważne, żeby napięcia międzyfazowe były równe (na jałowym 17v to ok), a każda faza połączona z masą powinna dawać 0,

czyli wg mnie wszystko w porządku

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Ładowanie w VFR RC 36 II 1997

Post autor: Fakir » czw 05 cze 2014, 18:48

elkdarek pisze:Witam. Przeglądnąłem wszystkie posty na forum i elektrodzie itp. na ten temat i nie widzę odpowiedzi więc muszę odświeżyć kotleta, a mianowicie pomierzyłem ładowanie w mojej Hondzie. Wyniki były takie:
- ładowanie na wolnych obrotach silnik zimny/ciepły 15,2 v i to mnie niepokoi :?
- ładowanie pod obciążeniem (włączone światła mijania) 13,5 v do 14,5 V,
- ładowanie przy 5000 rpm 14,5 v - 14,8 v,
- po odpięciu kostki od regulatora na pinach od alternatora jest po 17 v równo na każdym.
Czy te 15,2 V jest niepokojące? Dodam że nie mam problemów z odpalaniem, nie przepalają mi się żarówki, przewody się nie grzeją, aku nowe ma zawsze ok 12,8 V , zamontowałem profilaktycznie wentylator na regulatorze. Wyczyściłem masę na przewodzie od regulatora. Proszę o jakieś podpowiedzi z góry dziękuję .
sprawdź czy na rozgrzanym silniku i wyłączonych światłach masz w całym zakresie obrotów napięcie nagle nie skacze, do odcinki zmierz ładowanie.

często jest tak że wszystko ładnie w normie, a dopiero powyżej 8-9tys rpm skacze napięcie do 20V bo regler nie wyrabia i przy szybszej jeździe gotuje się nam akku :roll:
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Ładowanie w VFR RC 36 II 1997

Post autor: emil » czw 05 cze 2014, 20:11

15,2 to trochę chyba dużo, nie?

elkdarek
Posty: 7
Rejestracja: śr 28 sie 2013, 17:14
Imię: Dariusz
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Ładowanie w VFR RC 36 II 1997

Post autor: elkdarek » czw 05 cze 2014, 22:33

15,2 V dużo trochę mnie to zastanawia ale pozostałe pomiary tak jak opisałem. Pod obciążeniem ładowanie jest w normie w całym zakresie jutro jeszcze raz sprawdzę. Robiłem takie trasy po 150 -200 km jednorazowo i akumulator się nie gotował żadnych nie miałem przykrych niespodzianek. Zastanawia mnie dlaczego na wolnych obrotach bez świateł jest takie wysokie napięcie.

elkdarek
Posty: 7
Rejestracja: śr 28 sie 2013, 17:14
Imię: Dariusz
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Ładowanie w VFR RC 36 II 1997

Post autor: elkdarek » pt 06 cze 2014, 18:23

Dziś zrobiłem pomiary w pełnym zakresie obrotów aż do odcięcia ładowanie nie przekracza 14,8 V rozgrzany silnik i pod obciążeniem i bez obciążenia. Bez obciążenia ładowanie spada z 15,1 V do 14,6 V- 14,8 V. Nie występują gwałtowne skoki napięcia więc może się czepiam 8)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości