Przekaźnik pompy paliwa Honda vfr 750F 1986r.
-
arekkondrat5
- Posty: 16
- Rejestracja: sob 01 mar 2014, 12:18
- Imię: arek
- województwo: podlaskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Przekaźnik pompy paliwa Honda vfr 750F 1986r.
Aha ok spoko
Ale i tak jutro spróbuje 
- WąskiVFR
- pisarz

- Posty: 329
- Rejestracja: pn 19 kwie 2010, 20:27
- Imię: Andrzej
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kozy
Re: Przekaźnik pompy paliwa Honda vfr 750F 1986r.
Widzę, że zostałem wywołany do tablicy przez Gacola. Z tym gaśnięciem to było tak. Przy ostrym pałowaniu na dwupasie miałem objawy jakby paliwa brakowało, moto zaczynalo przerywać i gasło, jakbym zapłon mu wyłączył. Przekręcałem tylko kluczykiem w pozycję "0 włączałem z powrotem i jechałem dalej. Przyczyną był ten mechanizm w pompie paliwa. Tzn te styki co są w środku wypaliły się. Wymieniasz takie coś
http://allegro.pl/pompa-paliwa-zestaw-n ... 40542.html
i problem załatwiony. Specjalnych umiejętności nie potrzeba do wymiany tego.
http://allegro.pl/pompa-paliwa-zestaw-n ... 40542.html
i problem załatwiony. Specjalnych umiejętności nie potrzeba do wymiany tego.
Pan Wąski jest DEBEŚCIAK i jego Mafia też 
-
Mysza
- Posty: 15
- Rejestracja: śr 05 mar 2014, 19:30
- Imię: Witek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Przekaźnik pompy paliwa Honda vfr 750F 1986r.
Panowie, usystematyzujmy, bo bałagan
Pompa w VFR jest pompą przeponową napędzaną elektromagnesem. Jedno uderzenie elektromagnesu wciska przeponę która wraca odpychana sprężyną. Są też odpowiednio ustawione dwa zaworki zwrotne dzięki którym paliwo jest przepychane z baku do gaźników a nie odwrotnie. Żeby nie motać impulsatora który będzie włączał elektromagnes, producent wymyślił taki sprytny pstryczek, który załącza elektromagnes jak przepona wróci w swoje pierwotne położenie. Dlatego pompka pyka i pompuje. Im większe zapotrzebowanie na paliwo, tym szybciej wraca przepona. Gdyby zatkać całkowicie odpływ paliwa, przepona nie wróci lub wróci bardzo po woli (jeśli będą uwalone zaworki zwrotne to wróci i tyknie od nowa). I tak sobie to działa, że jak iglicowe zamkną to pompa nie pracuje. Ale wyobraźcie sobie sytuację że pęka rurka doprowadzająca paliwo. Pompa zaczyna pompować bez oporów, tyka coraz szybciej i pompuje paliwo na rozgrzany silnik. Motocykl gaśnie bo nie ma paliwa w gaźnikach. A pompa co robi? Przestaje pracować. A dlaczego? Bo jako zabezpieczenie odłącza ją PRZEKAŹNIK, który nie jest tutaj zwykłym przekaźnikiem. On włącza pompę tylko, gdy widzi impuls z cewki! Dlatego też po włączeniu zapłonu pompa nie pompuje.
Można zastosować pompę wirnikową, ale KONIECZNIE od układu paliwowego gaźnikowego. Zwykły przekaźnik - błąd. Pompa będzie pracować po włączeniu zapłonu, a tego nie chcemy.
Można zastosować pompę wirnikową, ale KONIECZNIE od układu paliwowego gaźnikowego. Zwykły przekaźnik - błąd. Pompa będzie pracować po włączeniu zapłonu, a tego nie chcemy.
- figaro
- ostry klepacz

- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: Przekaźnik pompy paliwa Honda vfr 750F 1986r.
MyszaMysza pisze:...Pompa w VFR jest pompą przeponową napędzaną elektromagnesem. Jedno uderzenie elektromagnesu wciska przeponę która wraca odpychana sprężyną. Są też odpowiednio ustawione dwa zaworki zwrotne dzięki którym paliwo jest przepychane z baku do gaźników a nie odwrotnie. Żeby nie motać impulsatora który będzie włączał elektromagnes, producent wymyślił taki sprytny pstryczek, który załącza elektromagnes jak przepona wróci w swoje pierwotne położenie. Dlatego pompka pyka i pompuje. Im większe zapotrzebowanie na paliwo, tym szybciej wraca przepona. Gdyby zatkać całkowicie odpływ paliwa, przepona nie wróci lub wróci bardzo po woli (jeśli będą uwalone zaworki zwrotne to wróci i tyknie od nowa). I tak sobie to działa, że jak iglicowe zamkną to pompa nie pracuje. Ale wyobraźcie sobie sytuację że pęka rurka doprowadzająca paliwo. Pompa zaczyna pompować bez oporów, tyka coraz szybciej i pompuje paliwo na rozgrzany silnik. Motocykl gaśnie bo nie ma paliwa w gaźnikach. A pompa co robi? Przestaje pracować. A dlaczego? Bo jako zabezpieczenie odłącza ją PRZEKAŹNIK, który nie jest tutaj zwykłym przekaźnikiem. On włącza pompę tylko, gdy widzi impuls z cewki! Dlatego też po włączeniu zapłonu pompa nie pompuje...
Piekny, zwięzły i syntetyczny opis pracy pompy paliwa
Wypada chyba nadmienić, że gaźnik zasilany jest w pierwszej kolejności paliwem znajdującym się w komorze pływakowej.
Zadaniem pompy jest praca z taką częstotliwością /odpowiednią do obrotów silnika/, aby utrzymać na stałym poziomie paliwo w owej komorze.
Brak sygnału z impulsatora = brak iskry + brak reakcji pompy
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
Mysza
- Posty: 15
- Rejestracja: śr 05 mar 2014, 19:30
- Imię: Witek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Przekaźnik pompy paliwa Honda vfr 750F 1986r.
Oczywiście, gaźnik zasilany jest paliwem z komory, a pompa dopompowuje paliwo do momentu odcięcia zaworem iglicowym w komorze pływakowej.
Brak iskry = brak zasilania pompy paliwa - tak bym to ujął,
Brak iskry = brak zasilania pompy paliwa - tak bym to ujął,
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości