regulator czy alternator?
- 
				pawelkozi1
 - Posty: 4
 - Rejestracja: ndz 03 cze 2012, 09:12
 - Imię: Paweł
 - województwo: wielkopolskie
 - Płeć: Mężczyzna
 
regulator czy alternator?
Witam! Jestem tu nowy. Od tego sezonu posiadam vfr 800 z 1999rp. Motocykl do tej pory spisywał sie bardzo dobrze. na początku sezonu wymieniłem mu akumulator bo na starym nie było mowy o odpaleniu. na kablach od akumulatora samochodowego odpalił, a na starym akumulatorze nie było mowy, dlatego kupiłem nowy. Przez dwa miesiące było dobrze aż do wczoraj. Jechaliśmy w paradzie bo kumpel brał ślub. po przejechaniu około40 km zaczął wariować mi obrotomierz i momentami podczas jazdy wskazywał na zero. po zgaszeniu motocykla i ponownej próbie odpalenia- czapa, ani rusz. słychać pomp pęaliwa a po nacisnięciu rozrusznika cisza. Kiedy znalazłem się już w domu zmierzyłem napięcie akumulatora i było one w granicach 11,5v. odpaliłem moto na kable z akumulatora samochodowego i sprawdziłem ładowanie na przewodach które idą do akumulatora, tam pokazywało trochę ponad 12v. Proszę pomoc od czego zacząć czy od regulatora czy od tych cewek?
			
									
									
						- woju27k
 - teksciarz

 - Posty: 108
 - Rejestracja: ndz 28 mar 2010, 19:34
 - Imię: Mariusz
 - województwo: świętokrzyskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Opatów
 - Kontakt:
 
Re: regulator czy alternator?
Ewidentnie popsuł Ci się regulator napięcia. Miałem w swojej identyczny problem i wymieniłem regiel na oryginalny nowy i problem przestal istnieć 
			
									
									Bo jeździ się Hondą albo motocyklem
						- pito
 - pisarz

 - Posty: 215
 - Rejestracja: wt 24 paź 2006, 19:14
 - województwo: lubelskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Puławy
 - Kontakt:
 
Re: regulator czy alternator?
Miałem tak dwa razy gdy byłem posiadaczem VFR 800. To regulator. Wymień i zamontuj wiatrak, ja tak zrobiłem. Od tamtej pory problemu nie było. 
instrukcja do wykonania
http://homepage.ntlworld.com/stu.tyrrell/Turbo_Mod.htm
			
									
									instrukcja do wykonania
http://homepage.ntlworld.com/stu.tyrrell/Turbo_Mod.htm
...bo nie stoi prawdziwie ten kto nigdy nie upadł... 
pito
Puławy
						pito
Puławy
- Stuwka
 - klepacz

 - Posty: 1399
 - Rejestracja: ndz 04 paź 2009, 01:14
 - Imię: Konrad
 - województwo: małopolskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Kęty
 - Kontakt:
 
Re: regulator czy alternator?
Pamiętaj też żeby nie kupować tego najtańszego. W temacie niżej masz Regulator Made In Poland, przeczytaj i wszystko będziesz wiedzieć.....
			
									
									
						- 
				pawelkozi1
 - Posty: 4
 - Rejestracja: ndz 03 cze 2012, 09:12
 - Imię: Paweł
 - województwo: wielkopolskie
 - Płeć: Mężczyzna
 
Re: regulator czy alternator?
Regiel wymieniony. jest ok! można śmigać. Dzieki za porady
			
									
									
						- PFG
 - Posty: 7
 - Rejestracja: pt 13 sty 2012, 19:01
 - Imię: Paweł
 - województwo: poza granicą Polski
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Antwerpia
 
Re: regulator czy alternator?
Dołącze się do tego tematu ze wzgłedu na podobne objawy. Sprzęt to VFR 800 RC46 rok 1998.
Od kilku dni sprzęt stracił ładowanie - więc kupiłem regulator Tourmax (polecany wielokrotnie) i jakież było dziś po montażu moje zdziwienie gdy zobaczyłem wartości ładowania: na biegu jałowym 13,9V a przy 5tys.obr 13,2V i te 13,2 utrzymuje się już w zakresie 4-12tys. Napięcie mierzyłem i na wyjsciu z regulatora i na akumulatorze różnice niewielkie wręcz pomijalne.
Sprawdziliśmy wszystkie przewody jakie przyszły nam na myśl i nic.
Napięcie z prądnicy przy ok 5tys.obr pokazywało jakieś +- 60V na każdej parze przewodów.
Po tym zamontowałem stary leżakujący regulator (był zmieniony bo gdy był zimny działał ok a po nagrzaniu dawał wysokie napięcia) i o dziwo na nim moto reaguje bardziej normalnie: bieg jałowy 13,6V na obrotach pod 14V.
Mam wielkie zdziwko - trafił mi się felerny Tourmax czy szukać problemów gdzieś indziej?
Niestety mieszkam w Holandii i nie mam nikogo z podobnym sprzętem by coś podmienić, popróbować.
Poradzcie co z tym fantem robić.
			
									
									
						Od kilku dni sprzęt stracił ładowanie - więc kupiłem regulator Tourmax (polecany wielokrotnie) i jakież było dziś po montażu moje zdziwienie gdy zobaczyłem wartości ładowania: na biegu jałowym 13,9V a przy 5tys.obr 13,2V i te 13,2 utrzymuje się już w zakresie 4-12tys. Napięcie mierzyłem i na wyjsciu z regulatora i na akumulatorze różnice niewielkie wręcz pomijalne.
Sprawdziliśmy wszystkie przewody jakie przyszły nam na myśl i nic.
Napięcie z prądnicy przy ok 5tys.obr pokazywało jakieś +- 60V na każdej parze przewodów.
Po tym zamontowałem stary leżakujący regulator (był zmieniony bo gdy był zimny działał ok a po nagrzaniu dawał wysokie napięcia) i o dziwo na nim moto reaguje bardziej normalnie: bieg jałowy 13,6V na obrotach pod 14V.
Mam wielkie zdziwko - trafił mi się felerny Tourmax czy szukać problemów gdzieś indziej?
Niestety mieszkam w Holandii i nie mam nikogo z podobnym sprzętem by coś podmienić, popróbować.
Poradzcie co z tym fantem robić.
- 
				pawelkozi1
 - Posty: 4
 - Rejestracja: ndz 03 cze 2012, 09:12
 - Imię: Paweł
 - województwo: wielkopolskie
 - Płeć: Mężczyzna
 
Re: regulator czy alternator?
kolego u mnie problem wrócił. nowy regulator i sytuacja sie powtórzyła.kolejna parada-dojechałem, moto zgasiłem i nie ma mowy o ponownym odpaleniu.na pych jak wsk-e i do domu bez swiateł. sprawdziłem ładowanie i na wolnych obrotach przy włączonych światłach 12,6 a przy obortach 5 tys ładowanie 13,6- to za mało przecież. o robić ratunku bo moto zajebiste ale nie wiem co mu dolega.
			
									
									
						- PFG
 - Posty: 7
 - Rejestracja: pt 13 sty 2012, 19:01
 - Imię: Paweł
 - województwo: poza granicą Polski
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Antwerpia
 
Re: regulator czy alternator?
Panowie jak dokładnie podłączyć przewody z regulatora do akumulatora (tam chyba występuja 2 przewody plusowe - jak to podłączyć?)
Chce sprawdzić jeszcze taką opcję bo nie mam pomysłu co jej jest:(
			
									
									
						Chce sprawdzić jeszcze taką opcję bo nie mam pomysłu co jej jest:(
- kiki
 - ostry klepacz

 - Posty: 2508
 - Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
 - Imię: Piotr
 - województwo: mazowieckie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Węgrów
 - Kontakt:
 
Re: regulator czy alternator?
z jednego czerwonego(obojętnie którego) do plusa i tak samo z minusem 
			
									
									
						- PFG
 - Posty: 7
 - Rejestracja: pt 13 sty 2012, 19:01
 - Imię: Paweł
 - województwo: poza granicą Polski
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Antwerpia
 
Re: regulator czy alternator?
Dziękuje ci dobry człowieku 
			
									
									
						Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości
