Chłodzenie Regulatora napięcia

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » śr 30 gru 2009, 14:28

szatan pisze:A co to da ? chcesz pakowac paste miedzy regulator a blache ? went wystarczy spokojnie. Oczywiscie możesz wrzucić paste ale jeśli zastosujesz drugi radiator typu kawałek blachy aluminiowej lub miedzianej.
Prawda jest taka ze modele 98-99 miały bublowate regulatory i nie pomoze im nawet chłodzenie wodne :mrgreen: predzej czy pozniej zdechną.
Pozatym wydaje mie sie ze w Vtecu nie ma problemu z padajacymi reglerami.

to zdejmij pastę ze swojego procka w kompie, i pouzywaj go przeciętnie, tak jak motocykl... zobaczymy jak długo....

temperatury te same. a pasta bardzo poprawie przemieszczanie się ciepła pomiędzy dwoma powierzchniami, pozornie równymi...
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » śr 30 gru 2009, 15:39

orzyl pisze:
szatan pisze:A co to da ? chcesz pakowac paste miedzy regulator a blache ? went wystarczy spokojnie. Oczywiscie możesz wrzucić paste ale jeśli zastosujesz drugi radiator typu kawałek blachy aluminiowej lub miedzianej.
Prawda jest taka ze modele 98-99 miały bublowate regulatory i nie pomoze im nawet chłodzenie wodne :mrgreen: predzej czy pozniej zdechną.
Pozatym wydaje mie sie ze w Vtecu nie ma problemu z padajacymi reglerami.

to zdejmij pastę ze swojego procka w kompie, i pouzywaj go przeciętnie, tak jak motocykl... zobaczymy jak długo....

temperatury te same. a pasta bardzo poprawie przemieszczanie się ciepła pomiędzy dwoma powierzchniami, pozornie równymi...
orzyl... ale jak mniemam szatanowi chodzi o to ze zysk z pasty termoprzewodzacej jest niewielki w porownaniu do zastosowania wiatraka stad jego uwaga ze "co to da?"
no cos pomoze, ale niewiele i taki jest wydzwiek tej wypowiedzi

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » śr 30 gru 2009, 17:20

ja sie zgadzam z szatanem,
procek to zupelnie inny przypadek bo on sam w sobie nie ma radiatora i pasta poprawiamy przewodzenie ciepla miedzy nim a radiatorem ktory jest jego jedynym odbiornikiem ciepla,
w przypadku reglera radiaror jest czescia obudowy reglera, ktory jest docelowym i glownym odbiornikiem ciepla, jakim nie jest rama wiec wspomniany patent mozna porownac do smarowania powierzchni pod procesorem "bo troche ciepla i tam idzie"
to prawda, ze rama odbiera sporo ciepla ale ma pod tym wzgledem za mala wydajnosc zeby takie patenty mialy sens.

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » śr 30 gru 2009, 17:21

Art pisze:ja to rozwiązałem tak: wywierciłem wiele otworów w reglerze. Do tego zainstalowałem wiatrak podłączony do świateł . Sezon 2009 przejeżdzony bez jakichkolwiek problemów :)
Art ja jezdziłem z wentylatorwm 3 sezony a i tak padł , wentylator po prostu przedłuża
jego zycie , bubel is bubel.
orzyl pisze: to zdejmij pastę ze swojego procka w kompie, i pouzywaj go przeciętnie, tak jak motocykl..
. zobaczymy jak długo....
temperatury te same. a pasta bardzo poprawie przemieszczanie się ciepła pomiędzy dwoma
powierzchniami, pozornie równymi...
to zdejmij wiatrak z procka , i co ci da pasta ? procek usmazy sie w kilka minut nawet jak najeb...esz 2 kilo pasty. Wentylator swietnie obniza rezystancje cieplną radiatora.\ i do motocykla nadaje sie super

Paste sie daje na powierzchnie gładkie miedzy połprzewodnik a radiator a nie miedzy radiator a jakas blache ze stelaza i to dodatkowo polakierowana na czarno , Gó..no to da. poza tym regulator ma tak małą powierzchnie styku ze stelazem (przynajmniej w rc46)ze ta blacha tego ciepła nie odbierze , krawedzie regulatora stykajace sie ze stelazem tez są rowne jak alpy . Pasta w porownaniu z wentylatorem to niebo a ziemia i szkoda to paciac pastą bo za te same pieniądze mozna kupic wentylator

Kris2k zrozumial sprawe i to mi chodziło, Jedyne rozwiazanie to zeszlifowac regulator na gładko miedzy stelaz a regler dac blache aluminiową , miedzianą lub dodatkowy radiator , wtedy mozna stosowac paste
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » czw 31 gru 2009, 10:55

szatan pisze:to zdejmij wiatrak z procka , i co ci da pasta ? procek usmazy sie w kilka minut nawet jak najeb...esz 2 kilo pasty. Wentylator swietnie obniza rezystancje cieplną radiatora.\ i do motocykla nadaje sie super

Paste sie daje na powierzchnie gładkie miedzy połprzewodnik a radiator a nie miedzy radiator a jakas blache ze stelaza i to dodatkowo polakierowana na czarno , Gó..no to da. poza tym regulator ma tak małą powierzchnie styku ze stelazem (przynajmniej w rc46)ze ta blacha tego ciepła nie odbierze , krawedzie regulatora stykajace sie ze stelazem tez są rowne jak alpy . Pasta w porownaniu z wentylatorem to niebo a ziemia i szkoda to paciac pastą bo za te same pieniądze mozna kupic wentylator

a no to coś się źle zrozumieliśmy.... ja pomyślałem o ładowaniu pasty, bądź taśmy między istniejący/nowy radiator a scalaki, o ile ktoś się o taką pracę pokusi. podłączenie czegokolwiek, jak kolwiek oprócz elementów wietrzących do radiatora nie ma najmniejszego sensu. sorry za chaos :)
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Post autor: Rychu » czw 31 gru 2009, 11:19

jak sie dobrac do reglera ? musze zdjac caly ten zadupek ? tez sobie wykombinuje wiatraczek :). Polaczyliscie wiatraczek pod pompe paliwa ?

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » czw 31 gru 2009, 13:04

ja podlaczylem po swiatla pozycyjne, tak tez jest polecane na zagranicznej stronce gdzie opisany jest montaz wiatraka, link jest gdzies na forum,
ogolnie mozna podlaczyc pod wszystko na czym jest caly czas napiecie w czasie pracy silnika, no i oby kable byly blisko.
co masz na mysli pytajac jak sie dobrac?
odkrecic, nawiercic w zeberkach 4 dziurki na opaski zaciskowe, to samo w obudowie wiatraka, dopasowac i poskladac.

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » czw 31 gru 2009, 13:08

Rychy, powtarzam linka:

http://homepage.ntlworld.com/stu.tyrrell/Turbo_Mod.htm

i u mnie na stronie jak ja robilem tez mam opis:
http://kris2k.eu.interia.pl/motoVFR.html

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » czw 31 gru 2009, 15:09

tylko po co ciagnac kable az do lampy skoro kable od niej ida tuz obok reglera w wiazce?
w sumie wszystko jedno, wg mnie po mojemu jest estetyczniej.

a tak swoja droga to te linki powinny byc gdzies na wierzchu bo sa przydatne.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości