znowu regulator napięcia :/

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » pt 02 paź 2009, 09:20

To że regler jest gorący jest normą , takie jest jego zadanie. Co do kwestii przegrzewania się to nie zrobili oni wystarczająco dużej powierzchni odbierającej ciepło i stąd padające reglery. Co do kąpania w basenie :) nie wiem czego ty używasz ale ja wolę karchera :) i niestety panie kolego woda pod dużym ciśnieniem dostanie się wszędzie ... "prawie" i nie jest problemem aby dostała się woda do uzwojenia wentylatora , to że regler jest lekko ciepły to nie znaczy że regler który jest gorący a ma wystarczająco dużą powierzchnię do odbierania ciepła jest gorszy , nic bardziej mylnego, rozwiązanie jest trwalsze i bez awaryjne.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » pt 02 paź 2009, 10:13

drogi kolego
to ze on sie grzeje-bo musi to oficjalnie widomo tak jak to, ze na tym polega jego praca(posrednio) i rzecz w tym aby nie nagrzal sie za mocno-bo to doprowadzi do przepalenia-o czym kolega napisal-nie odkrywajac tez ameryki,
wzmianka o zanurzaniu w basenie byla nawiazaniem do wczesniejszej wypowiedzi jednego z kolegow bojacego sie zalania i spalenia wiatraka-jest jasne, ze woda pod cisnieniem wchodzi w bardzo wiele miejsc ale przypominam, ze tutaj najwazniejszy jest rozsadek przy myciu karcherem-o czym napewno przekonaly sie osoby myjace nim komore silnika w samochodzie lub motocykl-szczegolnie bez owiewek-"zbyt dokladnie",
a zmierzam do tego, ze w fabrycznej instalacji jest wiele miejsc, w ktore woda nie moze sie dostac-i w warunkach naturalnych to sie nie stanie-a przy uporze myjacego moze-podobnie z tym wiatrakiem,
poza tym samo dostanie sie do niego wody nie oznacza jego uszkodzenia a pamietajac, ze sie go ma-zawsze mozna zadbac o to aby sie tam nie dostala albo o osuszenie go,
nikt nie mowil tez, ze cieply regler jest lepszy od goracego-bo regler ma temperature robocza powyzej 100stopni-czyli tyle wytrzyma i wszysto bedzie ok, poprostu jak wszyscy widzimy-czasem ja przekraczaja przez za male odprowadzenie ciepla-i sie pala-stad wieksza szansa, ze chlodzony wytrzyma ekstremalne chwile, -bo jest o kilkadziesiat stopni chlodniejszy-niz niechlodzony,
a czy kolega kupi regler samorobke z duzym radiatorem, przeniesie go w lepiej chlodzone miejsce, zalozy wiatrak czy w gaznikowcu zalozy od wtryskowca-to juz jego sprawa bo efekt bedzie osiagniety

Lucciano
Posty: 2
Rejestracja: wt 06 paź 2009, 21:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lucciano » wt 06 paź 2009, 22:10

Koledzy, mam VFR'kę z 1994, która w zeszłym tygodniu zaczęła wykazywać wszelkie objawy niewydolności regulatora. Mechanika/elektryka nie są moją mocną stroną, ale przekopałem to forum i jeszcze kilka innych i wszystko wskazywało na ten właśnie organ. Dodam, ze aku padł, a napięcie podawane na aku przy wyższych obrotach sięgało 20V.

Dziś zamontowałem nowy regulator Tourmaxa i jest pewien postęp, tzn już nie przeładowuje - najwyższe napięcie 14,4, ale...czy zawsze musi być jakieś ale?

bez świateł i na wolnych obrotach daje ok. 14,1
ze światłami i na wolnych daje ok 12,3
bez świateł i na 5000 daje 14,4
ze światłami i na 5000 da ok 12,5

pomiary oczywiście na dobrym aku z innego moto.
z tego co zostało mi we łbie po spędzeniu całego dnia w necie na szukaniu odpowiedzi co się dzieje, kołacze mi się w głowie, że wahania napięcia powinny się mieścić w przedziale 14-14,5V
czy takie wahania są akceptowalne? jeśli są za duże, to co jeszcze może być nie tak?
dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » wt 06 paź 2009, 23:01

Lucciano pisze:bez świateł i na wolnych obrotach daje ok. 14,1
ze światłami i na wolnych daje ok 12,3
bez świateł i na 5000 daje 14,4
czy takie wahania są akceptowalne? jeśli są za duże, to co jeszcze może być nie tak?
dzięki za pomoc
prawidłowe
Lucciano pisze:ze światłami i na 5000 da ok 12,5
Absolutnie nie do zaakceptowania . w zakresie 1-3 tys obrotów jest dopuszczane ładowanie 12,5 v (czyli praktycznie jego brak)
w zakresie od 3 tys do odciecia ładowanie absolutnie nie moze spasc poniezej 14 V
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » śr 07 paź 2009, 11:52

u mnie jest tak:

- zeruje mi licznik kilometrów dziennych jak odpalam....widać chyba słabe aku....chociaż jak pochodziła to trzymało jakieś 12.3

- gdy odpalam moto bez świateł - dochodzi do 14.0

- gdy odpalam światła trzyma jakieś 13.8

- gdy wejdę na 5 tys obrotów daje mi 13.2 może 13.3

bardzo mnie to niepokoi :( chociaż bardzo długo trzyma takie napięcie (3 sezon) i nic się nie dzieje...stawiałbym na aku....w sumie...regler mam ten z dłuższymi żebrami na środku...czy raczej ewidentny brak wzrostu V to wina reglera ? masy ?
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » śr 07 paź 2009, 14:11

KolczyK pisze:- gdy odpalam moto bez świateł - dochodzi do 14.0

- gdy odpalam światła trzyma jakieś 13.8

- gdy wejdę na 5 tys obrotów daje mi 13.2 może 13.3
też tak mam - na czyms takim smigam 2 sezony- odkąd zakupiłem motka :)

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » śr 07 paź 2009, 18:06

Lucciano-pojezdij troche i sprawdz znowu,
regulator nie ma dopdatkowego kabla masowego, ktorego nie podpiales (choc wtedy bylby raczej wiekszy burdel),
lub dodatkowego pradowego?
jakie jest napiecie aku na postoju?

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » śr 07 paź 2009, 19:58

Kolczyk , Kiki to ze macie takie ładowanie i wszystko hula nie znaczy ze tak ma być
Kolczyk u Ciebie sytuacja juz jest podbramkowa bo resetuje Ci zegar a tak nie moze być !!!
Kiki , jesli Tobie wszycho działa to sie ciesz ale na takim ładowaniu aku dostaje w dupe i pozyje 2-3 lata krócej niz powinien

Na wasze motungi jest jedna rada

Wpiąc sie w czerwono- biały kabel i podpiąc dodatkowym kablem pod plusa besposrednio do aku
Wpiąc sie w zielony kabel i podłączyc go dodatkowym kablem bezposrednio do minusa aku
Są specjalne złączki ktore zaciskając na kabelkach "wgryzają" sie w kabel .
MOzna tez dorobic dodatkową wsuwke do kostki
Gwarantuje podniesienie napiecia od 0,5 do 1V
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Lucciano
Posty: 2
Rejestracja: wt 06 paź 2009, 21:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lucciano » czw 08 paź 2009, 11:04

Cóż, jutro wcześniej kończę robotę, to na spokojnie pogrzebię w kabelkach i obaczymy. Mam nadzieję, że to tylko jakiś kabelek, a może samo się naprawiło przez te dwa dni... :mrgreen:
dzięki za posty

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » czw 08 paź 2009, 11:31

Będę działał szatan - dzięki. ale na początek chyba pożycze od 0czka np regler ....aku....i zobaczę....
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

arek
teksciarz
teksciarz
Posty: 157
Rejestracja: ndz 23 mar 2008, 12:27
Imię: Arek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: arek » czw 08 paź 2009, 15:27

KolczyK pisze:Będę działał szatan - dzięki. ale na początek chyba pożycze od 0czka np regler ....aku....i zobaczę....
Wystarczy że zmienisz aku i bedzie ok... Jak kasuje ci się zegar, pomimo tego że po chwili aku działa dobrze, to znaczy to że nie ma pojemności i następuje bardzo szybkie rozładowanie, a regler nie jest w stanie dobić do właściwego napięcia bo aku ciągnie za dużo. Jak chcesz to wpadnij do mnie to możemy zrobić podmianę aku z mojej sztuki i się pomierzy, a jak dalej nie będzie działać to zawsze można przełożyć regulator i wtedy sprawdzić...
Jak co to wiesz gdzie...

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » czw 08 paź 2009, 15:38

ja bym raczej powiedzial, ze wystepujechwilowy bardzo duzy pobor w stosunku do wydajnosci aku-na granicy jego mozliwosci-drastyczny spadek napiecia-a nie rozladowanie a niskie ladowanie jest wywolane jego zwiekszonym oporem ale moge sie mylic

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » czw 08 paź 2009, 16:04

Twardy161 pisze:niskie ladowanie jest wywolane jego zwiekszonym oporem ale moge sie mylic
Nie złośc sie ale sie mylisz . Nie biore tego z gwiazd . jak sam robiłem taki patent z kablami bo mi kasoiwało zegarek i mi podniosło z 12.9 !!! na swaitłach do 13.9-14 na swiatłach , aku ten sam, ale nie byłem zadowolony i zrobiłem regulator własnej produkcji ktory ładuje mi 14,3 -14,5 na swiatłach , aku mam 3 sezon
A ze zrobiłem go kilka dni temu na razie sie nie chwale ;-) zrobiłem na nim dopiero 50 km , stary lezy w schowku na wszelki wypadek

Aha , wina za takie spadki napiec ponosi starzejaca sie instalacja , opory na złączkach robią swoje . zobaczcie na schemta instalacji ze kabel masowy ma długą droge do akumulatora , idzie do wszystkich odbiorników a na koncu do aku . Kolczyk jesli bedziesz działał to sprobuj narazie tylko zielony kabelek podlaczyc do aku , plusowy zostawa w spokoju i dokonaj pomiarów
Ostatnio zmieniony czw 08 paź 2009, 16:11 przez szatan, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » czw 08 paź 2009, 16:11

szatan pisze:Na wasze motungi jest jedna rada

Wpiąc sie w czerwono- biały kabel i podpiąc dodatkowym kablem pod plusa besposrednio do aku
Wpiąc sie w zielony kabel i podłączyc go dodatkowym kablem bezposrednio do minusa aku
Są specjalne złączki ktore zaciskając na kabelkach "wgryzają" sie w kabel .
MOzna tez dorobic dodatkową wsuwke do kostki
Gwarantuje podniesienie napiecia od 0,5 do 1V

Ok tak zrobie- ale mam 2 pytanka :) - u mnie regler ma po 2 czerwone i po 2 zielone kable. Wystarczy że podłącze tylko do jednego z tych kabli ( do jednego czerwonego + i do jednego zielonego - )???

A drugie pytanko - czy jesli podłącze plus i minus do reglerka to czy nie bedzie mi rozładowywac aku na postoju ? Nie będzie poboru prądu ?

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » czw 08 paź 2009, 16:14

kiki pisze: u mnie regler ma po 2 czerwone i po 2 zielone kable. Wystarczy że podłącze tylko do jednego z tych kabli ( do jednego czerwonego + i do jednego zielonego - )???

A drugie pytanko - czy jesli podłącze plus i minus do reglerka to czy nie bedzie mi rozładowywac aku na postoju ? Nie będzie poboru prądu ?
1.Tak to obojętne , wystarczy po jednym .
2.NIe bedzie , miałem tak jeden sezon podpiete , motung odpalał po 2 tygodniach postoju bez doładowywania aku ,
Sprobuj na razie tylko z zielonym i pomierz napiecia , pamietaj , pomiary na swiatłach minimum 5 tys obr.
Jesli pomoze najlepiej kable polutowac , ze złączkami juz tak jest ze one z czasem tez zasniedzieją
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości