Strona 1 z 2

Jaka regulacja zaworow w RC-24

: ndz 14 sty 2007, 17:02
autor: GRZECH
Witam wszystkich jaka jest regulacja zaworow w RC-24 89r bo nie wiem czy szukac plytek czy tam jest regulacja srobkowa, slyszalem nawet ze ten model ma luzy regulowane hydraulicznie (ale cos nie chce mi sie w to wierzyc bo ten system nie trzyma parametrow powyzej 6 tys obr/min a tu mamy ponad 11)Jak wiecie motor mam od niedawna(1 wspanialy tydzien :biggrin )zaworkow w nim nic nie slychac i nie wiem czy tam zagladac czy sezon przelatac i w przyszla zime zrobic(w dodatku nie mam dobrego majstra a sam nie dam rady :sad: )Pozdrowionka

: ndz 14 sty 2007, 17:18
autor: seba_VF750FR
w RC24 masz regulacje śrubkową ,a to ze nie słychać nie znaczy ze jest dobrze ,bo moze byc np za mały luz zaworowy , lepiej zrób przegląd nie ma przy tym duzo pracy.

RC24 86-87r
ssący 0,13
wydechowy 0,20
na zimnym silniku

RC24 88r
ssący 0,12
wydechowy 0,19
na zimnym silniku

RC24 89r
ssący 0,13-0,19
wydechowy 0,22-0,28
na zimnym silniku

: ndz 14 sty 2007, 17:36
autor: Lucek
GRZECH pisze:slyszalem nawet ze ten model ma luzy regulowane hydraulicznie
mam nadzieje ze nie mowil Ci tego mechanik motocyklowy z Twoich okolic... :)
:D dobre!!
i VTec'a tez ma.... ;)

: ndz 14 sty 2007, 21:09
autor: olo
seba_VF750FR pisze:w RC24 masz regulacje śrubkową ,a to ze nie słychać nie znaczy ze jest dobrze ,bo moze byc np za mały luz zaworowy , lepiej zrób przegląd nie ma przy tym duzo pracy.
Zgadzam się. Jest jednak pewien niuansik - w takiej konstrukcji jak RC24 luz teoretycznie powinno się regulować pomiędzy trzonkiem zaworu a dźwigienką pośrednią, jednak w tym konkretnym przypadku jest inaczej - z braku mejsca tam właśnie, reguluje się go międzu dźwignią a krzywką na wałku rozrządu... Seba - dobrze pamiętam ?

: ndz 14 sty 2007, 21:28
autor: seba_VF750FR
no tak olo , kręcąc śrubką regulacyjną podnosimy dźwigienke w góre ,czyli w strone krzywki likwidując luz ,jak dla mnie bardzo fajnie sie reguluje :)

: pn 15 sty 2007, 13:45
autor: GRZECH
Na stronie "olekmotocykle" widzialem chyba plytki do regulacji zaworow do RC-24 tylko nie zwrocilem uwagi do jakiego rocznika(ale moze to jakies uniwersalne plytki a wpisane pod ten model bez sprawdzenia sposobu regulacji)dzieki za pomoc i pozdrawiam a jako ze jestem laikiem to zapytam sie jeszcze czy sa jakies ruznice pomiedzy VFR 750 a VFR 750 F bo ja mam ta druga

: wt 16 sty 2007, 00:01
autor: kiki
Seba ale w rc24 z 88-89 są chyba takie same luzy........... ???????? Tak kiedyś wyczytalem na forum.motocyklistow.pl . I potem troche sie zdziwiłem jak w serwisówce CLYMER'a byly inne luzy podane..... :???: W moto dacie tez jest inaczej - to jak to w koncu jest z tymi zaworkami w rocznikach '88 i '89,............. :?: :?: :?:

: wt 16 sty 2007, 00:08
autor: seba_VF750FR
mam dane serwisowe z roznych motocykli i tam wlasnie podane są takie wartosci ,moze Vlaad luknie do swojej biblii VFR jak tam :P , poza tym ustawialem zawory juz w 86 i 89 i jak dotąd jest oka ,więc chyba wartosci dobre.

seba

: wt 16 sty 2007, 08:08
autor: kiki
no ja tez teraz juz zgłupiałem :razz: - jak forum.motocylistow.pl zacznie dzialac to spróbuje znaleźć ten wątek o zaworkach w vfr :). POzdrawiam

: wt 16 sty 2007, 16:35
autor: UxY
są takie same przeceir zto te same silniki, poszukajcie na tym firum juz kiedys był wątek o zaworach i luzach.

: wt 16 sty 2007, 17:52
autor: seba_VF750FR
teoretycznie te same silnik ,ale wałki rozrządu sie roznią w modelu 86 i 89 więc oś w tych wartościach musi być ,Vlaad lukaj do clymera :)

: wt 16 sty 2007, 18:22
autor: Ketchup
"niezły burdel macie siostry w tym archeo..." :mrgreen:

wg HAYNESA
86-89 ssące - 0,13
wydechowe - 0,20


pzdr


pees. Seba taka rozbieżność jak napisałeś w modelu z 89 sugerowała by , ze tam jest regulacja płytkowa, a takowej tam nie ma

: wt 16 sty 2007, 19:46
autor: seba_VF750FR
nie wymyśliłem tego ,mam takie dane w autodacie

: wt 16 sty 2007, 19:54
autor: olo
W moich danych też luzy się różnią do tych roczników, ale nie wiem czy warto zawracać sobie głowę 0.01 mm...

: śr 17 sty 2007, 22:07
autor: kiki
olo pisze:...ale nie wiem czy warto zawracać sobie głowę 0.01 mm...

... czasami warto :) - przeciez niczego innego nie mamy do roboty przy VFR-kach :)