Strona 1 z 1
RC36I - jakie dysze?
: pn 05 cze 2006, 20:20
autor: Yaco
Witam.
Kolejne pytanie odno?nie ga?nik?w - jakie macie rozmiary g??wnych dysz w waszych maszynach?
: wt 06 cze 2006, 09:36
autor: Vlaad
128/130 tylko nie pami?tam kt?re z przodu a kt?re z ty?u.
: wt 06 cze 2006, 17:33
autor: Yaco
No wi?c w?a?nie takie mam, tyle tylko, ?e "po skosie"

Lewy ty? i prawy prz?d po 130, a prawy ty? i lewy prz?d po 128. Chc? wiedzie? jak to prawid?owo za?o?y?.
PS. Wiesz Vlaad, ?e u mnie by?y kryzy w kr??cach dolotowych? Ale kto? przedemn? zd??y? ju? je wyd?uba
: wt 06 cze 2006, 18:28
autor: Vlaad
Dziwne... w mojej occult te? znalaz? dysze wstawione po przek?tnej

. Do tego ja (a wzasadzie Pawel) znalaz?em r??ne ?wiece podczas wymiany

. O ile mnie pami?? nie myli 130 id? na prz?d. Sprawdz? jeszcze w manualu i dopisz?.
W maualu s?....... wszystkie 130. Dziwne...
A ?ruby regulacyjne wyk?cone o 2 1/8 obrotu.
A kryzy sk?d? Kurcze musz? sprawdzi?. Dziwne te japo?skie wersje. Je?eli mam kryzy to kupi? nowe kr??ce.
Co? mi si? zdaje, ?e trzeba b?dzie zinwestowa? w nowe europejskie ga?niki, dysze i modu? bo przestaj? to wszysko ogarnia?

.
: wt 06 cze 2006, 22:16
autor: seba_VF750FR
i wko?cu VFRka Ci od?yje

,na allegro widzialem modu? do RC36
: śr 07 cze 2006, 00:22
autor: Pawel
Vlaad pisze:Je?eli mam kryzy to kupi? nowe kr??ce.
Zg?o? si? do mnie, mam praktyk? w "usuwaniu" tego badziewia. Ale s?dz?c po osi?gach nie masz ich u siebie.
Co do dysz - moje szybkie sprawdzenie w Autodacie potwierdzi?o 130 na 4 garach. W niekt?rych silniach V faktycznie s? inne dysze na przednim i tylnym cylindrze, ale te? ... w nowszych Suzuki GS500 s? r??ne na lewym i prawym, tak wi?c i tak bywa. Trzeba to sprawdzi?.
Pawel
: śr 07 cze 2006, 07:47
autor: Yaco
Wg. mojego manuala po 93 roku powinny by? 128 prz?d i 125 ty?. I b?d? tu m?dry...
W ka?dym razie moim skromnym zdaniem nie powinny by? na krzy?.
: ndz 11 cze 2006, 01:27
autor: Pawel
Dzisiaj z Yacem z?o?yli?my maszyn?. Za?o?yli?my 130 z przodu i 128 na tylne gary w ramach eksperymentu (analogicznie do serwis?wki, kt?ra podaje wi?ksze z przodu, niec na "pa??"

). Po synchronizacji by?o ok, ale pytanie na jak d?ugo. Na felernym ga?niku nr1 by? za wysoki poziom paliwa, co zosta?o skorygowane. W ramach eksperymentu zosta?y te? zamienione zaworki iglicowe z 1 na 4. Zobaczymy. Oby by?o dobrze, bo nad morze jedziemy

.
Pawel
PS. Vlaad - wstrzymaj si? z kupnem ga?nik?w. Pomajstrujemy co? z dyszami. Mo?na spr?bowa? zestawu 128 / 125, mo?e si? to oka?e skuteczne, Twoja VFR dymi tylko przy pe?nym otwarciu, jak odpowiada za to tylko rozmiar dysz. Ch?tnie pokombinuj?, zawsze b?dzie jedno do?wiadczenie wi?cej, wiesz, ?e bywam upierdliwy w tych sprawach

.
: ndz 11 cze 2006, 08:14
autor: Yaco
Tak, w ramach eksperymentu napchamy Ci paku? w dysze - powinno mniej kopci?

Ja tam kopceniem si? nie przejuje - zak?adam, ?e ten model tak ma i tyle.
PS. zastanawia mnie jedna rzecz - motocykl kopci w trakcie gwa?townego otwarcia przepustnicy - jak wejdzie ju? na obroty to nie kopci. St?d chyba wniosek, ?e sk?ad mieszanki jest w miar? prawid?owy. Jak dla mnie to mo?e by? zbyt szybka reakcja przepustnic podci?nieniowych (trzeba paku? napcha?

). U Paw?a s? zupe?nie inne ga?niki - ciekawe czy pasuj? do RC36I...
: ndz 11 cze 2006, 16:22
autor: Pawel
Yaco pisze:(trzeba paku? napcha? ).
Nie paku? tylko trocin !! We? tu gadaj z amatorem
Tak na serio - kopci przy gwa?townym otwarciu, bo po chwili spr??yna zamyka lekko przepustnic? podci?nieniow? automatycznie dostosowuj?c po?o?enie iglicy do podci?nienia, nie masz wtedy pe?nego otwarcia. Widzia?e? jak si? zachowuj? przepustnice podci?nieniowe (i wskazania na wakuometrach) jak robi?em synchronizacj? u Ciebie ?? jest "skok" a potem stabilizacja i wyr?wnanie pozycji przepusnicy na jednym poziomie.
Pawel
: ndz 11 cze 2006, 19:01
autor: Yaco
Musz? przeanalizowac bo co? mi tu nie pasuje

: śr 14 cze 2006, 17:26
autor: Pawel
Co tu analizowa?. Jak b?dziesz nast?pnym razem u mnie zobaczysz co si? dzieje z przepustnicami i podci?nieniami. W skr?cie wygl?da to tak. Bieg ja?owy, podci?nienie oko?o 0,25 atm. Szybkie otwarcie przepustnicy (powiedzmy 1/3, bez obci??enia wystarczy) podci?nienie spada do oko?o 0,1 jednocze?nie przepustnice podci?nieniowe unosz? si? ponad po?ow? do g?ry otwieraj?c dop?yw paliwa przez dysze g??wne. Po chwili (nie ruszamy przepustnicy manetk?) wida? jak przepustnice podci?nieniowe opuszczaj? si?, a podci?nienie na wakuometrach wzrasta do oko?o 0,3. Tak wi?c mamy do czynienia z chwilowym du?o wi?kszym wydatkiem paliwa po ostrym dodaniu gazu. Dlatego Vlaadowa VFR kopci tylko w pierwszym momencie, a potem ju? nie. Mam nadziej?, ?e skuma?e?

.
Pawel
: śr 14 cze 2006, 18:26
autor: Yaco
To, ?e podci?nienie w kolektorze najpierw spada, a p??niej wzrasta jest dla mnie oczywiste. Za to niezbyt rozumiem dlaczego przepustnice mia?yby si? podnosi? i nast?pnie opada?...
: czw 15 cze 2006, 19:57
autor: Młody
ja u siebie mam 130 na 4. dodam, ze kupilem 135 w ramach wzbogacenia mieszanki przy przelotowym wydechu, ale byla to tylko kasa w bloto i 9l/100

kasa w bloto, bo swiece kolor maja jak trzeba, po dobrym wyczyszczeniu gazniorow.
: pt 16 cze 2006, 21:25
autor: Bart
Pawel pisze:Co tu analizowa?. Jak b?dziesz nast?pnym razem u mnie zobaczysz co si? dzieje z przepustnicami i podci?nieniami. W skr?cie wygl?da to tak. Bieg ja?owy, podci?nienie oko?o 0,25 atm. Szybkie otwarcie przepustnicy (powiedzmy 1/3, bez obci??enia wystarczy) podci?nienie spada do oko?o 0,1 jednocze?nie przepustnice podci?nieniowe unosz? si? ponad po?ow? do g?ry otwieraj?c dop?yw paliwa przez dysze g??wne. Po chwili (nie ruszamy przepustnicy manetk?) wida? jak przepustnice podci?nieniowe opuszczaj? si?, a podci?nienie na wakuometrach wzrasta do oko?o 0,3. Tak wi?c mamy do czynienia z chwilowym du?o wi?kszym wydatkiem paliwa po ostrym dodaniu gazu. Dlatego Vlaadowa VFR kopci tylko w pierwszym momencie, a potem ju? nie. Mam nadziej?, ?e skuma?e?

.
Pawel
Brawo za fachowe wyt?umaczenie, my?l? ze wystarczaj?co opisowo i dok??dnie zosta?o to wyjasnione
