Strona 1 z 3

Hamowanie silnikiem

: śr 26 wrz 2007, 16:27
autor: tomasz kozieł
Vitka!
Mam dziwne wrażenie że mój motocykl słabo hamuje silnikiem, a co za tym idzie wolno schodzi z obrotów. Częściej używam hamulców żeby wytracić prędkość co wcześniej się nie zdarzało. Jak myślicie jaka może być przyczyna?

: śr 26 wrz 2007, 18:00
autor: mrf
a przy jakich obrotach redukujesz biegi?

: śr 26 wrz 2007, 18:05
autor: treska
A na luzie jak schodzi z obrotów?

: śr 26 wrz 2007, 18:32
autor: Krajan
sprawdź filtr powietrza, może dlatego słabo schodzi z obrotów.

Hamowanie silnikiem

: czw 27 wrz 2007, 09:15
autor: tomasz kozieł
Co do redukcji to najczęściej zrzucam biegi nisko ok. 4-3 tys obrotów (w trasie przy wyprzedzaniu raczej wyżej). Co do jałowego biegu myślę że schodzi z obrotów ok, tylko w czasie jazdy jest inaczej. Filtr powietrza można wykluczyć bo jest nowiutki tak jak świece.

: czw 27 wrz 2007, 09:24
autor: Lucek
moze masz piec od rzedowki lub co gorsza zwei-takt
sprawdz

: czw 27 wrz 2007, 09:46
autor: rommi
tomasz kozieł pisze:ok. 4-3 tys obrotów
za nisko - spróbuj około 7-8 tyś obr., powinno być lepiej :grin:
a najlepiej hamuje około 11 :mrgreen:

: czw 27 wrz 2007, 10:17
autor: Lucek
jednoczesnie z hamulcem noznym (lekko)
zobaczysz co sie dzieje wtedy z moto i u Ciebie w majtach :)
serio
sprobuj!

lub bez hamulca ale w lekkim zlozeniu np w zakret...

: czw 27 wrz 2007, 10:42
autor: mrf
rommi pisze:a najlepiej hamuje około 11 :mrgreen:
Tylko wtedy zacznij szukac sprzegla antyhoppingowego :)

: czw 27 wrz 2007, 11:02
autor: rommi
mrf pisze:
rommi pisze:a najlepiej hamuje około 11 :mrgreen:
Tylko wtedy zacznij szukac sprzegla antyhoppingowego :)
Ja mam w lewej ręce :twisted:

: czw 27 wrz 2007, 12:03
autor: tomasz kozieł
Racja hamowanie biegami przy 7-8 tys daje rezultaty ale ja jestem leniwy i staram się nie pomagać sobie redukcją. Wcześniej moto pięknie hamowało silnikiem, a teraz schodząc np. z 10-11 tys. jest dziwnie rozpędzone zwłaszcza przy wysokich obrotach. Zastanawiam się też czy to nie ma związku z kończącymi się klockami, które będąc nowe zawsze dają dodatkowy opór na przednim kole.

: czw 27 wrz 2007, 13:01
autor: mario_blues
Tomasz - klocki nie mają z tym nic wspólnego,to zbyt duża masa żeby to było istotne.
pozdrawiam

: czw 27 wrz 2007, 17:01
autor: mrf
tomasz kozieł pisze:ale ja jestem leniwy i staram się nie pomagać sobie redukcją.
Rozwijajac swoje lenistwo powoli strzarzasz zagrozenie dla swojego zdrowia oduczajac sie pewnych dobrych nawykow. Majac wysoki bieg dojezdzajac do skrzyzowania nie bedziesz mogl w razie czego uciec (silnik nie bedzie mial sily sprawnie przyspieszyc) a jak roznica obrotowa bedzie za wysoka (przy redukcji odrazu z 6 na 2)wtedy kolo zacznie Ci latac co na mokrej nawierzchni moze zle sie skonczyc.

: ndz 30 wrz 2007, 15:36
autor: Bohun
mrf pisze:
rommi pisze:a najlepiej hamuje około 11 :mrgreen:
Tylko wtedy zacznij szukac sprzegla antyhoppingowego :)

hmmm, ciekawe ile kosztuje :smile:

: ndz 30 wrz 2007, 21:32
autor: mrf
Kosztuje miesieczny karnet na silownie i program cwiczenia lewej dloni ;)