jak to z tym spalaniem ?

Macie problem z mechaniką VFRy? Piszcie.
Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: jak to z tym spalaniem ?

Post autor: kiki » śr 01 cze 2011, 09:12

no wlasnie a da sie taka mapę w tych starszych poprawić/wgrac nową? :D

Awatar użytkownika
slimak
klepacz
klepacz
Posty: 1135
Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu

Re: jak to z tym spalaniem ?

Post autor: slimak » śr 01 cze 2011, 10:33

u mnie trasa Kołobrzeg Wdzydze i powrót tempo 160- 180 wyszło 6.8
rc46 98 angol :mrgreen:
ZKL

Awatar użytkownika
stoodent1
pisarz
pisarz
Posty: 221
Rejestracja: śr 17 mar 2010, 18:43
Imię: Michał
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Kontakt:

Re: jak to z tym spalaniem ?

Post autor: stoodent1 » śr 01 cze 2011, 15:50

Ja sobie podsumowałem pierwsze 6tyś na VFR i wyszło że 5.6L/100km :)
Jest dobrze!!!

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: jak to z tym spalaniem ?

Post autor: Fakir » śr 01 cze 2011, 17:58

juhass pisze:Tak jak pisze Kris2k, vfr-ki 98-99 palą nieco więcej niż młodsze. Na majówce usprawiedliwiałem sobie to w różny sposób- a to moim mniej ekonomicznym stylem jazdy, a to 2 letnim filtrem powietrza, czy też sporo większą moją wagą, w porównaniu do Kris2k. Mimo wszystko fakt jest faktem- coś tam poprawili w mapach wtrysku, gdyż roczniki po liftingu palą na prawdę 0.5 do litra mniej i to się potwierdziło.
a jak z dynamiką vfr'ek od 98 do 2002 czyli wtedy kiedy nastapily zmiany map wtrysku?
mialo to wplyw na osiagi silnika?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Re: jak to z tym spalaniem ?

Post autor: kris2k » śr 01 cze 2011, 18:02

Nie wydaje mi sie.
Moje wykresy z hamowni sa w odpowiednim temacie, mozna zerknac.

Awatar użytkownika
juhass
pisarz
pisarz
Posty: 332
Rejestracja: wt 20 maja 2008, 08:39
Imię: Tomasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gliwice

Re: jak to z tym spalaniem ?

Post autor: juhass » śr 01 cze 2011, 18:42

Zmian w mocy raczej nie było po liftingu ani na + ani -. Tylko tyle, że do 2000r modele z katalizatorem miały 98KM ponoć, po lifcie wszystkie mają 110. Modele bez katalizatora i innych dławień zawsze miały 110KM.
Ja stawiam na to, że chłopaki z uwagi na normy spalin zmuszeni byli wprowadzić w 2000r katalizator do modeli na wszystkie rynki, przy okazji lepiej przyjrzeli się mapą wtrysku i zoptymalizowali je. Swoją drogą szkoda, że nie można się w miarę łatwo wpiąć pod eproma w ECU i samemu pogmerać w mapach, choć to wymagało by niemałej wiedzy z zakresu od elektroniki po energetykę cieplną, no i dostępu do hamowni. :D

Awatar użytkownika
Bialy
pisarz
pisarz
Posty: 241
Rejestracja: sob 14 lut 2009, 00:57
Imię: Mateusz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków / (Wieluń)

Re: jak to z tym spalaniem ?

Post autor: Bialy » wt 07 cze 2011, 19:15

Mam ostatnio taki problem ze zwiększonym spalaniem. Mianowicie wiosną, tj. zanim temperatura była tak wysoka, spokojnie robiłem w mieście ponad 350 km - rezerwa mi zaczynała migać w okolicach 280 - 290 km, i od tego momentu zwykłem robić jakieś 40-50 km i tankowałem, ok. 19 litrów.
Dzisiaj, już któryś raz z rzędu, rezerwa pojawiła mi się w okolicach 230-240 km, więc analogicznie przy ok. 290 powinienem już zatankować.
Różnica jest dosyć znaczna i teraz zastanawiam się, czym to może być spowodowane? Czy jest to jakaś korelacja z temperaturą zewnętrzną, czy powinienem się przyjrzeć czemuś dokładniej?
Przed sezonem zmieniałem świece i filtr powietrza. Może to kwestia oleju? Zrobiłem na nim już ok 10 tys., ale wątpię, żeby to było przyczyną takiego stanu rzeczy.
Tankowałem na różnych stacjach, żeby wykluczyć wpływ samego paliwa, ale za każdym razem te przebiegi są podobne...

Kolega_PL
pisarz
pisarz
Posty: 466
Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
Imię: Adam
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kartuzy

Re: jak to z tym spalaniem ?

Post autor: Kolega_PL » wt 07 cze 2011, 20:37

Bialy pisze:Mam ostatnio taki problem ze zwiększonym spalaniem. Mianowicie wiosną, tj. zanim temperatura była tak wysoka, spokojnie robiłem w mieście ponad 350 km - rezerwa mi zaczynała migać w okolicach 280 - 290 km, i od tego momentu zwykłem robić jakieś 40-50 km i tankowałem, ok. 19 litrów.
Dzisiaj, już któryś raz z rzędu, rezerwa pojawiła mi się w okolicach 230-240 km, więc analogicznie przy ok. 290 powinienem już zatankować.
Różnica jest dosyć znaczna i teraz zastanawiam się, czym to może być spowodowane? Czy jest to jakaś korelacja z temperaturą zewnętrzną, czy powinienem się przyjrzeć czemuś dokładniej?
Przed sezonem zmieniałem świece i filtr powietrza. Może to kwestia oleju? Zrobiłem na nim już ok 10 tys., ale wątpię, żeby to było przyczyną takiego stanu rzeczy.
Tankowałem na różnych stacjach, żeby wykluczyć wpływ samego paliwa, ale za każdym razem te przebiegi są podobne...
U mnie było identycznie jak u Ciebie. Winowajcą był otwarty termostat, który nie dogrzewał silnika i spalanie drastycznie poszło do góry.
Adam

Awatar użytkownika
8Bodzio8
pisarz
pisarz
Posty: 319
Rejestracja: sob 21 lis 2009, 13:09
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: jak to z tym spalaniem ?

Post autor: 8Bodzio8 » wt 07 cze 2011, 22:25

U mnie panowie 5,4 w trasie pl austria i austria pl. Prędkość zgodna z ograniczeniami 130 km/h obroty 5,5 - 6 tys
Prędkość w kilometrach/h widniejąca na znakach drogowych jest jedynie wielkością sugerowaną i w żadnym wypadku nie należy jej sztywno stosować. ;-)

Awatar użytkownika
Bialy
pisarz
pisarz
Posty: 241
Rejestracja: sob 14 lut 2009, 00:57
Imię: Mateusz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków / (Wieluń)

Re: jak to z tym spalaniem ?

Post autor: Bialy » śr 08 cze 2011, 01:09

Kolega_PL pisze:U mnie było identycznie jak u Ciebie. Winowajcą był otwarty termostat, który nie dogrzewał silnika i spalanie drastycznie poszło do góry.
Hmm... w takim razie zwrócę uwagę na temperaturę silnika i to, czy chłodnica się nagrzewa przy pierwszym porannym odpaleniu. Nie zauważyłem, żeby mi się jakoś wolno grzał teraz, no ale lepiej się temu przyjrzę :)

Edit:

Nagrzewa się poprawnie - w czasie jazdy temperatura waha się między 77 a 85 stopni, w korku oczywiście rośnie :)
Ostatni pomiar pokazał spalanie na poziomie 6,3 litra - jazda tylko miejska. Dużo to nie jest, ale generowałem mniejsze wyniki :P
No cóż, może jestem trochę przeczulony po prostu?

Awatar użytkownika
juhass
pisarz
pisarz
Posty: 332
Rejestracja: wt 20 maja 2008, 08:39
Imię: Tomasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gliwice

Re: jak to z tym spalaniem ?

Post autor: juhass » sob 11 cze 2011, 08:45

To sprawdź jeszcze tak prozaiczne rzeczy jak ciśnienie w oponach i hamulce- tzn czy koła obracają się swobodnie.
Jeśli tankujesz zwykle na tej samej stacji- zmień stację.

Awatar użytkownika
Sprinter
bywalec
bywalec
Posty: 48
Rejestracja: wt 19 kwie 2011, 17:59
Imię: Damian
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Śląskie- Częstochowa

Re: jak to z tym spalaniem ?

Post autor: Sprinter » sob 11 cze 2011, 17:34

Ja póki co na całym baku robie 300km i jeszcze mam 1-2 kreski( myśle że z 30-50km mógłbym zrobić).

Awatar użytkownika
Bialy
pisarz
pisarz
Posty: 241
Rejestracja: sob 14 lut 2009, 00:57
Imię: Mateusz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków / (Wieluń)

Re: jak to z tym spalaniem ?

Post autor: Bialy » sob 11 cze 2011, 18:33

Sprinter pisze:Ja póki co na całym baku robie 300km i jeszcze mam 1-2 kreski( myśle że z 30-50km mógłbym zrobić).
A jeździsz po mieście, czy w trasie? Ja do tej pory też miałem właśnie taką sytuację, ale coś się pozmieniało.. ;)

Awatar użytkownika
śliniak290
klepacz
klepacz
Posty: 1855
Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
Imię: Wojciech
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Jelonki

Re: jak to z tym spalaniem ?

Post autor: śliniak290 » sob 11 cze 2011, 21:31

Ja na swojej przy spokojnej jeździe mam 5,3 l. na 100km.
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!

Awatar użytkownika
Bialy
pisarz
pisarz
Posty: 241
Rejestracja: sob 14 lut 2009, 00:57
Imię: Mateusz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków / (Wieluń)

Re: jak to z tym spalaniem ?

Post autor: Bialy » sob 11 cze 2011, 22:34

Ale jeszcze istotną informacją jest to, czy to jest pomiar z trasy, czy z miasta, a przez "miasto" rozumie się godziny szczytu ;)
Ja np. codziennie przejeżdżam Kraków z jednego końca na drugi, więc mam spokojnie z 10 sygnalizatorów po drodze i gdzieś sobie czasem muszę mozolnie przez korek przebrnąć...

Inna sprawa, że takie warunki jazdy się chyba zbytnio nie zmieniły (oprócz temperatury), a spalanie jednak podskoczyło :P

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości