
jak to z tym spalaniem ?
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2508
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: jak to z tym spalaniem ?
no wlasnie a da sie taka mapę w tych starszych poprawić/wgrac nową? 

- slimak
- klepacz
- Posty: 1135
- Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
- Imię: Marcin
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu
Re: jak to z tym spalaniem ?
u mnie trasa Kołobrzeg Wdzydze i powrót tempo 160- 180 wyszło 6.8
rc46 98 angol
rc46 98 angol

ZKL
- stoodent1
- pisarz
- Posty: 221
- Rejestracja: śr 17 mar 2010, 18:43
- Imię: Michał
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pulki k.Puław
- Kontakt:
Re: jak to z tym spalaniem ?
Ja sobie podsumowałem pierwsze 6tyś na VFR i wyszło że 5.6L/100km 
Jest dobrze!!!

Jest dobrze!!!
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: jak to z tym spalaniem ?
a jak z dynamiką vfr'ek od 98 do 2002 czyli wtedy kiedy nastapily zmiany map wtrysku?juhass pisze:Tak jak pisze Kris2k, vfr-ki 98-99 palą nieco więcej niż młodsze. Na majówce usprawiedliwiałem sobie to w różny sposób- a to moim mniej ekonomicznym stylem jazdy, a to 2 letnim filtrem powietrza, czy też sporo większą moją wagą, w porównaniu do Kris2k. Mimo wszystko fakt jest faktem- coś tam poprawili w mapach wtrysku, gdyż roczniki po liftingu palą na prawdę 0.5 do litra mniej i to się potwierdziło.
mialo to wplyw na osiagi silnika?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- kris2k
- klepacz
- Posty: 1395
- Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
- Imię: Krzysztof
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Re: jak to z tym spalaniem ?
Nie wydaje mi sie.
Moje wykresy z hamowni sa w odpowiednim temacie, mozna zerknac.
Moje wykresy z hamowni sa w odpowiednim temacie, mozna zerknac.
- juhass
- pisarz
- Posty: 332
- Rejestracja: wt 20 maja 2008, 08:39
- Imię: Tomasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gliwice
Re: jak to z tym spalaniem ?
Zmian w mocy raczej nie było po liftingu ani na + ani -. Tylko tyle, że do 2000r modele z katalizatorem miały 98KM ponoć, po lifcie wszystkie mają 110. Modele bez katalizatora i innych dławień zawsze miały 110KM.
Ja stawiam na to, że chłopaki z uwagi na normy spalin zmuszeni byli wprowadzić w 2000r katalizator do modeli na wszystkie rynki, przy okazji lepiej przyjrzeli się mapą wtrysku i zoptymalizowali je. Swoją drogą szkoda, że nie można się w miarę łatwo wpiąć pod eproma w ECU i samemu pogmerać w mapach, choć to wymagało by niemałej wiedzy z zakresu od elektroniki po energetykę cieplną, no i dostępu do hamowni.
Ja stawiam na to, że chłopaki z uwagi na normy spalin zmuszeni byli wprowadzić w 2000r katalizator do modeli na wszystkie rynki, przy okazji lepiej przyjrzeli się mapą wtrysku i zoptymalizowali je. Swoją drogą szkoda, że nie można się w miarę łatwo wpiąć pod eproma w ECU i samemu pogmerać w mapach, choć to wymagało by niemałej wiedzy z zakresu od elektroniki po energetykę cieplną, no i dostępu do hamowni.

- Bialy
- pisarz
- Posty: 241
- Rejestracja: sob 14 lut 2009, 00:57
- Imię: Mateusz
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków / (Wieluń)
Re: jak to z tym spalaniem ?
Mam ostatnio taki problem ze zwiększonym spalaniem. Mianowicie wiosną, tj. zanim temperatura była tak wysoka, spokojnie robiłem w mieście ponad 350 km - rezerwa mi zaczynała migać w okolicach 280 - 290 km, i od tego momentu zwykłem robić jakieś 40-50 km i tankowałem, ok. 19 litrów.
Dzisiaj, już któryś raz z rzędu, rezerwa pojawiła mi się w okolicach 230-240 km, więc analogicznie przy ok. 290 powinienem już zatankować.
Różnica jest dosyć znaczna i teraz zastanawiam się, czym to może być spowodowane? Czy jest to jakaś korelacja z temperaturą zewnętrzną, czy powinienem się przyjrzeć czemuś dokładniej?
Przed sezonem zmieniałem świece i filtr powietrza. Może to kwestia oleju? Zrobiłem na nim już ok 10 tys., ale wątpię, żeby to było przyczyną takiego stanu rzeczy.
Tankowałem na różnych stacjach, żeby wykluczyć wpływ samego paliwa, ale za każdym razem te przebiegi są podobne...
Dzisiaj, już któryś raz z rzędu, rezerwa pojawiła mi się w okolicach 230-240 km, więc analogicznie przy ok. 290 powinienem już zatankować.
Różnica jest dosyć znaczna i teraz zastanawiam się, czym to może być spowodowane? Czy jest to jakaś korelacja z temperaturą zewnętrzną, czy powinienem się przyjrzeć czemuś dokładniej?
Przed sezonem zmieniałem świece i filtr powietrza. Może to kwestia oleju? Zrobiłem na nim już ok 10 tys., ale wątpię, żeby to było przyczyną takiego stanu rzeczy.
Tankowałem na różnych stacjach, żeby wykluczyć wpływ samego paliwa, ale za każdym razem te przebiegi są podobne...
-
- pisarz
- Posty: 466
- Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
- Imię: Adam
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kartuzy
Re: jak to z tym spalaniem ?
U mnie było identycznie jak u Ciebie. Winowajcą był otwarty termostat, który nie dogrzewał silnika i spalanie drastycznie poszło do góry.Bialy pisze:Mam ostatnio taki problem ze zwiększonym spalaniem. Mianowicie wiosną, tj. zanim temperatura była tak wysoka, spokojnie robiłem w mieście ponad 350 km - rezerwa mi zaczynała migać w okolicach 280 - 290 km, i od tego momentu zwykłem robić jakieś 40-50 km i tankowałem, ok. 19 litrów.
Dzisiaj, już któryś raz z rzędu, rezerwa pojawiła mi się w okolicach 230-240 km, więc analogicznie przy ok. 290 powinienem już zatankować.
Różnica jest dosyć znaczna i teraz zastanawiam się, czym to może być spowodowane? Czy jest to jakaś korelacja z temperaturą zewnętrzną, czy powinienem się przyjrzeć czemuś dokładniej?
Przed sezonem zmieniałem świece i filtr powietrza. Może to kwestia oleju? Zrobiłem na nim już ok 10 tys., ale wątpię, żeby to było przyczyną takiego stanu rzeczy.
Tankowałem na różnych stacjach, żeby wykluczyć wpływ samego paliwa, ale za każdym razem te przebiegi są podobne...
Adam
- 8Bodzio8
- pisarz
- Posty: 319
- Rejestracja: sob 21 lis 2009, 13:09
- Imię: Tomek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: jak to z tym spalaniem ?
U mnie panowie 5,4 w trasie pl austria i austria pl. Prędkość zgodna z ograniczeniami 130 km/h obroty 5,5 - 6 tys
Prędkość w kilometrach/h widniejąca na znakach drogowych jest jedynie wielkością sugerowaną i w żadnym wypadku nie należy jej sztywno stosować. 

- Bialy
- pisarz
- Posty: 241
- Rejestracja: sob 14 lut 2009, 00:57
- Imię: Mateusz
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków / (Wieluń)
Re: jak to z tym spalaniem ?
Hmm... w takim razie zwrócę uwagę na temperaturę silnika i to, czy chłodnica się nagrzewa przy pierwszym porannym odpaleniu. Nie zauważyłem, żeby mi się jakoś wolno grzał teraz, no ale lepiej się temu przyjrzęKolega_PL pisze:U mnie było identycznie jak u Ciebie. Winowajcą był otwarty termostat, który nie dogrzewał silnika i spalanie drastycznie poszło do góry.

Edit:
Nagrzewa się poprawnie - w czasie jazdy temperatura waha się między 77 a 85 stopni, w korku oczywiście rośnie

Ostatni pomiar pokazał spalanie na poziomie 6,3 litra - jazda tylko miejska. Dużo to nie jest, ale generowałem mniejsze wyniki

No cóż, może jestem trochę przeczulony po prostu?
- juhass
- pisarz
- Posty: 332
- Rejestracja: wt 20 maja 2008, 08:39
- Imię: Tomasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gliwice
Re: jak to z tym spalaniem ?
To sprawdź jeszcze tak prozaiczne rzeczy jak ciśnienie w oponach i hamulce- tzn czy koła obracają się swobodnie.
Jeśli tankujesz zwykle na tej samej stacji- zmień stację.
Jeśli tankujesz zwykle na tej samej stacji- zmień stację.
- Sprinter
- bywalec
- Posty: 48
- Rejestracja: wt 19 kwie 2011, 17:59
- Imię: Damian
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Śląskie- Częstochowa
Re: jak to z tym spalaniem ?
Ja póki co na całym baku robie 300km i jeszcze mam 1-2 kreski( myśle że z 30-50km mógłbym zrobić).
- Bialy
- pisarz
- Posty: 241
- Rejestracja: sob 14 lut 2009, 00:57
- Imię: Mateusz
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków / (Wieluń)
Re: jak to z tym spalaniem ?
A jeździsz po mieście, czy w trasie? Ja do tej pory też miałem właśnie taką sytuację, ale coś się pozmieniało..Sprinter pisze:Ja póki co na całym baku robie 300km i jeszcze mam 1-2 kreski( myśle że z 30-50km mógłbym zrobić).

- śliniak290
- klepacz
- Posty: 1855
- Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
- Imię: Wojciech
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa - Jelonki
Re: jak to z tym spalaniem ?
Ja na swojej przy spokojnej jeździe mam 5,3 l. na 100km.
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!
- Bialy
- pisarz
- Posty: 241
- Rejestracja: sob 14 lut 2009, 00:57
- Imię: Mateusz
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków / (Wieluń)
Re: jak to z tym spalaniem ?
Ale jeszcze istotną informacją jest to, czy to jest pomiar z trasy, czy z miasta, a przez "miasto" rozumie się godziny szczytu 
Ja np. codziennie przejeżdżam Kraków z jednego końca na drugi, więc mam spokojnie z 10 sygnalizatorów po drodze i gdzieś sobie czasem muszę mozolnie przez korek przebrnąć...
Inna sprawa, że takie warunki jazdy się chyba zbytnio nie zmieniły (oprócz temperatury), a spalanie jednak podskoczyło

Ja np. codziennie przejeżdżam Kraków z jednego końca na drugi, więc mam spokojnie z 10 sygnalizatorów po drodze i gdzieś sobie czasem muszę mozolnie przez korek przebrnąć...
Inna sprawa, że takie warunki jazdy się chyba zbytnio nie zmieniły (oprócz temperatury), a spalanie jednak podskoczyło

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości