Strona 1 z 1
mróz morderca ://///////
: śr 04 lis 2009, 23:01
autor: pablo_65
może ktoś poradzi ... zamiast płynu do chłodnic, w obiegu znajdowała sie woda, ubiegłej nocy przywalił mróz i wywaliło blok w dwóch miejscach...teraz żeby nie było, nie chodzi o motocykl...na szczęście...a na nieszczęście ciągnik ursus...zawiniło kilka osób ale to już po ptakach jak to mówią..teraz trzeba coś z tym zrobić. SPAWANIE?? a może jakiś KLEJ? jedna dziura jest spora więc myślę ze spawanie, druga to pęknięcie ale woda nieźle cieknie...tu może jakiś super klej do żeliwa...CO WY na to??
: śr 04 lis 2009, 23:08
autor: J43
Mozna spawac zeliwo,ale nie wiem czy akurat blok silnika nie peknie.Musisz pytac tego co bedzie spawal.
Druga rzecz - czy da sie tak to zrobic,zeby cylinder nadawal sie do dalszej pracy,to jest,zeby gladz byla nienaruszona.
: śr 04 lis 2009, 23:09
autor: olo70
: śr 04 lis 2009, 23:10
autor: Diego
Klej,zapomnij o super klejach.Prędzej spawanie ale najpierw porozglądaj się za używanym blokiem.Zrobisz przekładkie i będzie ok.
Pół biedy jak pęknięcie jest na zew.,gorzej jak pęklo gdzieś wew.i nie moszna się tam dostac.
: śr 04 lis 2009, 23:14
autor: J43
Nie,zebym sie czepial,ale to jest klej /lut do aluminium i stopow,nie do zeliwa.
W opisie jest "korpus silnika",ale na pewno chodzi o korpus z aluminium.
Tu jest wlasnie ten lut aluminiowy z dokladnym opisem:
http://www.allegro.pl/item801528466_alu ... ratis.html
: śr 04 lis 2009, 23:20
autor: olo70
Najlepiej sprawdza się w zastosowaniach do materiałów aluminiowych i ish stopów.
Pasta aluminiowa przeznaczona jest do regeneracji i trudnych napraw:
*
pękniętych korpusów silników
*
misek olejowych
*
chłodnic
*
zbiorników paliwa
*
zerwanych gwintów
*
regeneracji wybitych i wytartych wałów, gniazd
*
ubytków odlewniczych, itp.
Kleje posiada najwyższą adhezję (siłę przyczepności) do wszystkich metali, ich stopów i odlewów a także materiałow niemaetalowych:
- stali
- stali nierdzewnej i kwasoodpornej
- żelaza, żeliwa
- aluminium, brązu itp.
- szkło
- tworzywa sztuczne
- drewno
- kamień
: śr 04 lis 2009, 23:23
autor: olo70
http://www.ekwasek.pl/index.php?product ... &prod_id=7
tu jest lik producenta.
kleiłem tym klejem blok silnika i wytrzymał 2 lata. Sprzedałem auto więc nie wiem może jeszcze jeździ na tym kleju ale głowy nie dam obciąć bo nie mam kontaktu z nabywcą.
Pozdro.
: czw 05 lis 2009, 09:05
autor: skybogus
Witaj ,
jedyne co mnie sie sprawdzalo w takich przypadkach
to: polski produkt : "Chester Metal "
http://www.chester.com.pl/POL/
znajdz w katalogu i zamow
lub uzywalem tez "Belzer Molecular"
http://www.belzona.com/
ten drugi moze byc trudny do zdobycia - obydwa sa sprawdzone przeze mnie
i skuteczne - tylko ze proces klejenia - czyszczenia -musi byc wyjatkowo czysto
przeprowadzony - temperatura , suszenie - odtluszczenia ( aceton , MEK)
poza tym przy duzych dziurach - trzeba dorobic łate i przykrecic na srubkach
male szczeliny mozna uszczelnic preparatem "Diamant Dichtol"
-rodzaj jednoskladnikowego uszczelniacza odlewow - do aplikacji uzywalem pompy
próżniowej i wypelnialem szczeliny -dziala- szczegolnie dobrze w żeliwie
pozdrawiam - w razie pytan sluze rada
: czw 05 lis 2009, 09:13
autor: C_L_K
Potwierdzam. Znam "Chester Metal" od wielu lat i faktycznie jest mistrzem. Kiedyś kumpel łatał nim dość duże ubytki w deklu sprzęgła (ok. 15 lat temu nie było allegro)

Ja sam kleiłem blok silnika w wózku widłowym. Daje radę na 100%
: czw 05 lis 2009, 10:21
autor: Jonecki
Z "Chester Metalem" jest problem z odpowiednią przyczepnością do podłoża, miejsce nałożenia środka musi być bardzo dokładnie wyczyszczone i odtłuszczone, inaczej mogą pojawić sie przecieki i cała robota psu w d..e. Jeśli jednak przyłożymy sie do czyszczenia to jeszcze nie spotkałem sie z odpadnięciem, przeciekiem czy jakimś uszkodzeniem łaty lub powłoki z Ch-M.
: czw 05 lis 2009, 16:47
autor: pablo_65
: czw 05 lis 2009, 22:32
autor: elco
Ja czasami uzywam JB Weld. Jak na razie zaden z klejonych elementow przeze mnie nie pekl. Kleilem tym cala game roznych rzeczy, od oslony klosza lampy ogrodowej zaczynajac, na stosunkowo mocno obciazonych szpilkach (srubach). Jak bedzie zachowywalo sie w przypadku bloku silnika, ciezko mi powiedziec, ale mysle, ze powinno wytrzymac.
: czw 05 lis 2009, 23:05
autor: Dann
Z TEGO CO WIEM TO W KOLUSZKACH JEST FIRMA CO SPAWA TAKIE RZECZY METODĄ NA ZIMNO POPSZUKAJ NA NECIE ADRESU I PODJEDŹ I NIECH ZROBIĄ....

: czw 05 lis 2009, 23:23
autor: pablo_65
chyba kuferek mam zamały na ursusa zeby do koluszek go wiesc :p
...spróbuje tego kleju. czym najlepiej odtłuścić??
: czw 05 lis 2009, 23:53
autor: elco
aceton techniczny
Aby zapewnic lepsza przyczpnosc czasami warto nieco zwiekszyc chropowatosc powierzchnii. Przejedz klejone miejsce papierem o granulacji 240