Strona 1 z 1

Motocykl idealny

: czw 25 wrz 2008, 23:24
autor: Arturo
Pomimo ze Szkole Podstawowa skonczylem juz jakis czas temu :lol: to do tej pory nie wyroslem z mysli: "co by bylo gdybym mial tyle kasy ze bym nie wiedzial co z nia robic" -ktos jeszcze tak miewa? :grin:
No i od jakis czas temu wpadlem na pomysl, ze bym zlecil zaprojektowanie i skonstruowanie motocykla bliskiego idealu... No i tu pojawia sie pytanie: Jaki powinien byc to motocykl???
Co wiemy by bylo mniej-wiecej tak:

1. silnik V4 1000 ccm
2. rozrzad na kolach zebatych
3. 20 zaworow - jak do nie dawna robila Yamaha - mniejsza masa i bezwladnosc zaworu a co za tym idzie, regulacja luzu zalecana co 42 000 km :mrgreen:
4. monowachacz z walem napedowym poprowadzonym wewnatrz - koniec z syfiacym scottoilerem lub sprayowaniem i myciem lanucha
5. ........... no dawajcie, co jeszcze :biggrin

To bylo by na zlosc wszystkim producentom, moto bylo by prawie bezobslugowe :evil

: pt 26 wrz 2008, 08:46
autor: juhass
1. silnik V4 1000 ccm
2. rozrzad na kolach zebatych
3. 20 zaworow - jak do nie dawna robila Yamaha - mniejsza masa i bezwladnosc zaworu a co za tym idzie, regulacja luzu zalecana co 42 000 km
4. monowachacz z walem napedowym poprowadzonym wewnatrz - koniec z syfiacym scottoilerem lub sprayowaniem i myciem lanucha
5. ........... no dawajcie, co jeszcze
6. Wygodna kanapa, na pewno nie ta z rc46 ;p
7. Regulacja wysokości świateł możliwa przez pokrętło/ w inny łatwy sposób a nie przez celowanie na ślepo w śróbkę długim śrubokrętem. ;p

: pt 26 wrz 2008, 09:06
autor: ppamula
Ja jednak sugerowałbym silnik V6 z wykorbieniami. Niesamowicie równo rozłożony moment obrotowy, i znacznie lepsze osiągi. W końcu to ma być moto idealne.

1. silnik V4 1000 ccm
2. rozrzad na kolach zebatych
3. 20 zaworow - jak do nie dawna robila Yamaha - mniejsza masa i bezwladnosc zaworu a co za tym idzie, regulacja luzu zalecana co 42 000 km
4. monowachacz z walem napedowym poprowadzonym wewnatrz - koniec z syfiacym scottoilerem lub sprayowaniem i myciem lanucha
5. Wygodna kanapa, na pewno nie ta z rc46 ;p
6. Regulacja wysokości świateł możliwa przez pokrętło/ w inny łatwy sposób a nie przez celowanie na ślepo w śróbkę długim śrubokrętem. ;p
7. Sucha miska olejowa żeby można było długo gumować
8. Zmienny kąt otwarcia zaworów
9. Zawieszenie przednie upside
10. Przełączane mapy zapłonu na jazdę sportową/oszczędną/custom
11. Możliwośc regulacji clippon'ów co do wysokości i kąta nachylenia
12. Regulacja pochylenia klamek

: pt 26 wrz 2008, 10:07
autor: Lucek
:D
jak ja bym mial tyle kasy to bym sobie kupil 4, 6 albo 10 roznych bo nie ma takie moto ktore by zaspokoilo wszystkie gusta i nie mozna takiego stworzyc
ppamula pisze:7. Sucha miska olejowa żeby można było długo gumować
z mokra tez mozna.... ;)

: pt 26 wrz 2008, 10:21
autor: robsonic
Każdy ma swój ideał,ja bym swoją vfr doprowadził do ideału i maksymalnie poddać ją tunningowi :grin: może utarła by nasa jakiejś R1? I kupił bym kilka innych tak dla focha ;-)

: pt 26 wrz 2008, 10:28
autor: Lucek
robsonic pisze:może utarła by nasa jakiejś R1?
,musiabys ja w ch...j* poprzerabiac a to juz by nie bylo fair!

: pt 26 wrz 2008, 10:45
autor: rinas
Są fajery poprzerabiane na 150 koni, ale to już nie są fajery.

Luke, masz rację nie ma idealnego moto. Ale jest wiele bardzo dobrych.

Ja bym sobie kupił:
- na miasto - B-Kinga. Zajebiście mi sie nim jeździło, ma wiele zalet bardzo mało wad, jako drugi na miasto bym chciał SpeedTriple'a
- do jeżdzenia z kobietą na wakacje - GTRa 1400
- na tor - nową 1000rr
- i dla siebie jeszcze 3 - RSVnową, ew. RSV-4, ale to jeszcze nie wiadomo, + Hayka nowa + Ducati 999

I więcej nie potrzebuję ;)

No chyba że te by mi się znudziły.

: pt 26 wrz 2008, 11:13
autor: romekjagoda
Dobrze, że za marzenia nie wsadzają do pierdla, bo byśmy wszyscy dożywocie dostali ;)

Ja też skłaniam się ku opcji kupienia kilku moto na raz, bo przecież takim idealnym w teren nie pojedziesz, chyba, że by było np. zawieszenie hydropneumatyczne z regulacją teren/turystyka/sport.

Ogólnie na sporta: ducat 1098 desmo, enduro: bmw 1200, chopper: h-d night rod, a turystyk: vfr w podanej w pierwszym poście konfiguracji :D

: pt 26 wrz 2008, 13:46
autor: Arturo
ppamula pisze:silnik V6 z wykorbieniami
Ale o jakie wykorbienia chodzi? O jakies specyficzne wykorbiebnia walu???
Domyslam sie ze jezeli V6 to o kacie rozwarcia 60stopni :mrgreen: , podobno generuje mniej wibracji niz 90 stopni i nie potrzeba walka wyrownowazajacego.

: pt 26 wrz 2008, 13:48
autor: Lucek
moze jeszcze v8 do moto wsadzicie i powiecie mi ze sie pedzie super tym jezdzilo??

chyba po prostej

: pt 26 wrz 2008, 20:03
autor: MadziX
jak dla mnie to mogłyby zostac te motocykle,które są...ja po prostu bym zapełniła sobie garaz kilkoma egzemplarzami na każdą okazję ;)

: pt 26 wrz 2008, 21:46
autor: PETER
1. silnik V5 1000 ccm
2. rozrzad na kolach zebatych
3. 20 zaworow - jak do nie dawna robila Yamaha - mniejsza masa i bezwladnosc zaworu a co za tym idzie, regulacja luzu zalecana co 42 000 km
4. monowachacz z walem napedowym poprowadzonym wewnatrz - koniec z syfiacym scottoilerem lub sprayowaniem i myciem lanucha
5. Wygodna kanapa, na pewno nie ta z rc46 ;p
6. Regulacja wysokości świateł możliwa przez pokrętło/ w inny łatwy sposób a nie przez celowanie na ślepo w śróbkę długim śrubokrętem. ;p
7. Sucha miska olejowa żeby można było długo gumować
8. Zmienny kąt otwarcia zaworów
9. Zawieszenie przednie upside
10. Przełączane mapy zapłonu na jazdę sportową/oszczędną/custom
11. Możliwość regulacji clippon'ów co do wysokości i kąta nachylenia
12. Regulacja pochylenia klamek
2. 13.mozliwość wymiany {na sportowo} kierownicy na taką do jazdy w teren
3. 14 możliwość kompleksowej zmiany ustawienia zawieszeń {zniana charakterystyki zmiana przesfitu motocykla }
4. 15. możliwość zmiany geometri moto {zmiana ustawień główki ramy }tylny wachacz z możliwością skracania lub wydłużania
5. 16oczywiście szeroki zakres modyfikacji siedzenia {siodła}
6. 17no i na koniec zestaw różnych akcesoriów typu owiewki zbiorniki paliwa koła enduro, czoper szlifierka supermoto
7. 18 i jeszcze jak by dołożyli takiego małego mechanika co by mi dopasowywał moto do nastroju to byłbym zadowolony


Ale jestem wygodnicki albo popiepszony

: pt 26 wrz 2008, 22:09
autor: DIDI
Ducati Desmosedici i nic więcej mi nie potrzeba 8)

: pt 26 wrz 2008, 22:48
autor: Sylwio
rinas pisze:Są fajery poprzerabiane na 150 koni, ale to już nie są fajery.

Luke, masz rację nie ma idealnego moto. Ale jest wiele bardzo dobrych.

Ja bym sobie kupił:
- na miasto - B-Kinga. Zajebiście mi sie nim jeździło, ma wiele zalet bardzo mało wad, jako drugi na miasto bym chciał SpeedTriple'a
- do jeżdzenia z kobietą na wakacje - GTRa 1400
- na tor - nową 1000rr
- i dla siebie jeszcze 3 - RSVnową, ew. RSV-4, ale to jeszcze nie wiadomo, + Hayka nowa + Ducati 999

I więcej nie potrzebuję ;)

No chyba że te by mi się znudziły.
A Vfr 800 zastępuje Ci je wszystkie, z tego co widzę.
Czytając wasze posty dochodzę do wniosku ze proponowane zmiany bazują na Vfr. Więc może chodzi o to, co trzeba zmienić w Vfrce aby stała się motocyklem idealnym?