Strona 1 z 2

moja VFR 400R NC-30

: wt 06 wrz 2016, 14:58
autor: cayenne
Cześć

jakieś dwa lata temu nabyłem drogą kupna ciekawy motocykl
Honda VFR 400R NC-30 (1989r.)
Ta mała Honda, o której słyszałem kiedyś, że to taka miniaturowa wersja RC-30, zauroczyła mnie od pierwszego wejrzenia (a także kilku przeczytanych artykułach na jej temat np http://motormania.com.pl/testy/motocykl ... -ogniwa/3/). Szybki kontakt z właścicielem i po kilkuset kilometrach i krótkich oględzinach, była moja.
Plan jaki się w mojej głowie narodził to oczywiście restauracja tego motocykla do jak najbardziej fabrycznego wyglądu (z minimalnymi modyfikacjami podnoszącymi bezpieczeństwo). Wielką pomocą podczas prac jest poradnik Haynes'a, polecam każdemu.
Pierwotnie zakładałem również ściganie się na tym sprzęcie, ale dzisiaj już wiem że to nigdy nie nastąpi (z obawy przed zgruzowaniem oczywiście). Chociaż wizyty dla przyjemności na tory kartingowe na pewno zaliczę.

Trochę o tej 400'tce:
Typ silnika V4 (DOHC 4 zawory na cylinder)
Pojemność 399 ccm
Moc (kW/KM) 61.00 KM (44.5 kW)) przy 12500 RPM

Opona przód 120/60-17
Opona tyl 150/60-18 (nietypowy rozmiar mocno ogranicza dostępność opon)

Większość tych motocykli trafiła do Europy (głównie na Wyspy Brytyjskie) w ramach tzw "szarego importu". Mój egzemplarz pochodzi z pierwszych lat produkcji i został równiez sprowadzony do UK (można to zweryfikować po numerach ramy i silnika).

Od razu po przywiezieniu motocykla przystąpiłem do jego remontu. Początkowo planowanego tylko na okres zimowy, ale rzeczywistość jak zwykle po swojemu zweryfikowała ten plan, co oznacza ze do dzisiaj przy nim dłubie. Ostatnie miesiące pozwoliły jednak postawić motocykl na kołach i uruchomić.

Z przykładowych rzeczy które zostały już odnowione, wymienione, naprawione, pomalowane itp:
- Hamulce - całkowita regeneracja obejmująca: nowe tłoczki, uszczelki, piaskowanie i malowanie proszkowe, nowe przewody w stalowym oplocie, nowa pompa hamulcowa
- przednie oświetlenie - zakres prac objął: rozkręcenie całości na części pierwsze, malowanie, wymianę żarówek na LED w podświetleniu zegarów
- nowe przewody silikonowe od układu chłodzenia (oczywiście z nowymi obejmami i wymianą płynu)
- koła dostały nowe łożyska plus piaskowanie i lakierowanie proszkowe, a także nowe opony i wentyle (wygięte - co nieco ułatwia zabiegi związane z ustawianiem ciśienia docelowego, poprzez lepszy dostęp)
- nowe łożyska główki ramy

Hamulce
Obrazek

Całość
Obrazek

W miarę postępów będę dodawał nowe informacje w tym temacie.
Więcej zdjęć wkrótce.

Re: moja VFR 400R NC-30

: wt 06 wrz 2016, 15:05
autor: kiki
Najładniejsze malowanie i najładniejsza wersja :)- ta centralna śruba na tylnym kole robi robotę :motolove

Gratulacje i dbaj o nią bo przyjadę i zabiorę :twisted:

Re: moja VFR 400R NC-30

: wt 06 wrz 2016, 16:51
autor: cayenne
próbowałem edytować post - ale chyba nie umiem (albo się nie da ?)

kolejne zdjęcie przedstawia kilka etapów odnawiania zegarów i stelaża od przednich lamp
zmiany objęły np. wymianę podświetlenia na LED (co okazało się słabym pomysłem, z powodu błędnie dobranych LED - za wąski kąt świecenia, więc całość będzie jeszcze poprawiana)
Obrazek

Re: moja VFR 400R NC-30

: wt 06 wrz 2016, 16:52
autor: śliniak290
Bajka :D

Re: moja VFR 400R NC-30

: wt 06 wrz 2016, 17:49
autor: KidRackBrawura
Super robota, ile trzeba było kupić węży i ile kosztowały? O ile to nie tajemnica ;)

Re: moja VFR 400R NC-30

: wt 06 wrz 2016, 21:23
autor: rammir
Piękna maszyna. Życzę powodzenia w dalszych działaniach. Mam tylko pytanie a'propos przednich zacisków. Napis "Nissin" nie powinien być po zewnętrznej (bardziej widocznej) stronie zacisku? Nie należę do czepialskich pytam bardziej dla zaspokojenia technicznej ciekawości bo może ten model tak ma :-). Pozdrawiam

Re: moja VFR 400R NC-30

: śr 07 wrz 2016, 08:43
autor: Radarro
wg mnie rammir ma racje. Zaciski są chyba odwrócone. Nissin ma raczej być na zewnątrz.
Ciesz cię że masz NC-30, jest ciągle sporo części dostepnych, serwisówki na EU, duży rynek części w UK. Bo do mojej NC-24 już tak kolorowo nie ma :)

PS - foto na potwierdzenie:
zaciski NC30:
http://400greybike.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=18421

no i zapraszam na 400greybike.com Ja + jeszcze jeden owners z NC-30 mamy tam konta. Kopalnia wiedzy o 400-setach.

Re: moja VFR 400R NC-30

: śr 07 wrz 2016, 10:40
autor: cayenne
KidRackBrawura pisze:Super robota, ile trzeba było kupić węży i ile kosztowały? O ile to nie tajemnica ;)
jeśli chodzi o węże od układu chłodzenia, to jest to dedykowany komplet dostępny na ebay, cena zalezy od aktualnego kursu pln, a także do tego czy dobieramy dodatkowo nowe opaski zaciskowe (widziałem nawet komplety z obiema chłodnicami)
Radarro pisze:wg mnie rammir ma racje. Zaciski są chyba odwrócone. Nissin ma raczej być na zewnątrz.
Ciesz cię że masz NC-30, jest ciągle sporo części dostepnych, serwisówki na EU, duży rynek części w UK. Bo do mojej NC-24 już tak kolorowo nie ma :)

PS - foto na potwierdzenie:
zaciski NC30:
http://400greybike.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=18421

no i zapraszam na 400greybike.com Ja + jeszcze jeden owners z NC-30 mamy tam konta. Kopalnia wiedzy o 400-setach.
Haynes mówi inaczej, to samo wszelkie manuale jakie posiadam do tego motocykla - czyli napis do środka
nie jestem teraz przy moto - ale według mnie to niewykonalne, zwyczajnie nie będzie pasowało.

na 400Greybike jestem.. na foto, do którego link jest powyżej, pokazany jest montaż zacisków z cbr600 za pomocą "przejściówek" od Ricka Olivera.. to zupełnie inne zaciski i nie przewiduje takich modyfikacji w swojej maszynie

a teraz foty kilku takich maszyn znalezione w sieci, gdybyście nadal mieli wątpliwości
Obrazek
Obrazek

Re: moja VFR 400R NC-30

: śr 07 wrz 2016, 11:13
autor: Radarro
No to zwracam honor :) ale mimo wszystko dziwnie to wygląda.
Po przejrzeniu obrazów na necie widzę że są przypadki montażu w obu wersjach. Ale OK, z Haynesem nie ma dyskusji :)

Mnie ciągnie okrutnie do NC35... może kiedyś się uda!.

PS - może przyjedziesz na zlot w Białej? Ja chciałbym podjechac na NC-24, byłby spot :)

Re: moja VFR 400R NC-30

: śr 07 wrz 2016, 11:47
autor: belkot
Bardzo ładne są. Chetnie bym kupil na tor ale wybiore ZXR400 ze wzgledu na wlasciwosci jezdne. Chociaz Kawa brzydsza od VFR

Re: moja VFR 400R NC-30

: śr 07 wrz 2016, 23:28
autor: grover88
A weź teraz znajdź taka kawę w dobrym stanie, ja jak jedna znalazłem to mi tak było szkoda jej na tor, że zanim się namyslilem moto poszło... Druga miła naje.ane w papierach...

Re: moja VFR 400R NC-30

: czw 08 wrz 2016, 06:58
autor: belkot
Kaw jest sporo wiecej niz NC30... Zobaczymy jak zaczne jezdzic i ogladac.

Re: moja VFR 400R NC-30

: sob 01 paź 2016, 20:42
autor: cayenne
dzisiaj po raz pierwszy udało mi się nią przejechać. Pierwsze 40 km pokonane bardzo spokojnie z uwagi nowe opony i hamulce. Ale pojawiły się już pierwsze owady na owiewkach :)
Również dzisiaj bezproblemowo zaliczyła przegląd.
Obrazek

przy okazji - w tym modelu producent przewidział żarówki o oznaczeniu H4R (zwykłe H4 nie pasują, mają inny rozstaw mocowania i większą moc). Jedyne miejsce w którym udało mi się je odnaleźć mieści się w kraju produkcji tego motocykla :( swoje kosztowały niestety , ale bez nich nie dało się jeździć
słyszeliście o miejscu w kraju, gdzie można je dostać ?

Re: moja VFR 400R NC-30

: sob 01 paź 2016, 21:42
autor: de Palma
Gratulacje. Nie łatwo ten sprzęt doprowadzić do idealnego stanu.
Najładniejsze moim zdaniem malowanie.
Puść troche więcej zdjeć.
Zastanowiły mnie kierunkowskazy - sa większe od standardowych i wyglądają na wersje niemiecka. Lampy sa małe czy duże?
Mam NC-30 z roku 1991. Kupiłem od Niemca, który kolekcjonuje motocykle. Opowiadał mi, ze cena w tych latach była z kosmosu i ten egzemplarz 5 lat stał u Dealera i nikt jej nie chciał kupić za te kasę.
Jeżdzę nią tylko okazyjnie, na kawę do rynku itp.
Najbardziej lubię na nią patrzeć jak stoi w garażu.

Re: moja VFR 400R NC-30

: sob 01 paź 2016, 21:44
autor: de Palma
Aha, pod siedzeniem w mojej był komplet kluczy, nigdy nie używany z napisem Made in Japan