No dobrze a jak sie ma do tego wytrzymałość silników samochodów ciężarowych przejeżdżających milion kilometrów? Może ktoś ma doświadczenie?
Czyżby tam był inny metal w silnikach? Jakieś kosmiczne technologie?
Czy VW jest solidny?
- Hefajstos
- klepacz
- Posty: 623
- Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
- Imię: Maciej
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pniewy
Swego czasu pracowałem w firmie, która zajmowała się sprowadzaniem i naprawą ciężarówek. Pamiętam jak trafiła sie seria Scakanek serii 4. Przebiegi średnio banka 500, bąnka 800 tys km...i paliły na dotyk. Tyle, że ciężarówki sa robione na o wiele większe przebiegi, to jest jasne, natomiast osobówki teraz są robione z wiadomych względów na mniejsze przebiegi...
W ciężarówkach (tych z lat 90 i początku 2000) nie było wynalazków nie wiadomo jakich. Co do cześci zamiennych...rządzi chinszczyzna...
Czysta ekonomia rządzi się teraz. Po co zrobić coś co będzie jezdzić bezawaryjnie latami, nie przynosząc zysku. To jest tak samo jak z Vtekiem, w którym zamontowano rozrząd na łańcuchach, bo koszty produkcji łańcucha są tańsze i trza je wymieniać.
A co do VW, jestem posiadaczem Ventyla, w gasolinie i zaraz mi pokaże na liczniku 225 tys i jak na razie (puk! puk! odpukać!!!!) kończy się na serwisie olejowym, filtrowym, oraz wymianie klocków.) Codziennie nim robię 80 km dojezdzając do pracy. Żona robi takie same przebiegi sejolem 900 i ma juz 170 tys, tylko że fiat wiecej wymaga do wymiany...niż VW. Reasumując, era trwałych samochodów niestety wymiera na rzecz mniej trwałych rozwiązań panów z kalkulatorami w rekach, którzy dbają o dobra fabryk...
W ciężarówkach (tych z lat 90 i początku 2000) nie było wynalazków nie wiadomo jakich. Co do cześci zamiennych...rządzi chinszczyzna...
Czysta ekonomia rządzi się teraz. Po co zrobić coś co będzie jezdzić bezawaryjnie latami, nie przynosząc zysku. To jest tak samo jak z Vtekiem, w którym zamontowano rozrząd na łańcuchach, bo koszty produkcji łańcucha są tańsze i trza je wymieniać.
A co do VW, jestem posiadaczem Ventyla, w gasolinie i zaraz mi pokaże na liczniku 225 tys i jak na razie (puk! puk! odpukać!!!!) kończy się na serwisie olejowym, filtrowym, oraz wymianie klocków.) Codziennie nim robię 80 km dojezdzając do pracy. Żona robi takie same przebiegi sejolem 900 i ma juz 170 tys, tylko że fiat wiecej wymaga do wymiany...niż VW. Reasumując, era trwałych samochodów niestety wymiera na rzecz mniej trwałych rozwiązań panów z kalkulatorami w rekach, którzy dbają o dobra fabryk...
- lukasg.81
- teksciarz
- Posty: 190
- Rejestracja: sob 27 lut 2010, 10:56
- Imię: Łukasz
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Orliska / Podkarpacie
Samochody ciężarowe mają mniejsze obroty silnika więc znacznie mniej się zużywają i jak wiemy silnik zużywa się najbardziej gdy jest zimny a samochody ciężarowe żeby mogły ruszyć z miejsca muszą osiągnąć odpowiednie cisnienie powietrza w układzie hamulcowym więc muszą pracować kilka minut zanim je osiągną więc nigdy nie jadą na zimnym silniku i głównie poruszają sie na dużych trasach co pomaga wydłużyc ich żywotnośćppamula pisze:No dobrze a jak sie ma do tego wytrzymałość silników samochodów ciężarowych przejeżdżających milion kilometrów? Może ktoś ma doświadczenie?
Czyżby tam był inny metal w silnikach? Jakieś kosmiczne technologie?
- slimak
- klepacz
- Posty: 1135
- Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
- Imię: Marcin
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu
W cieżarówkach ważniejszy jest moment obrotowy, normalne obroty do ekonomicznej jazdy to ok1500. Jeździłem i wiem że czasem auta słabsze z tym samym ładunkiem lepiej idą niz mocniejsze widać koń koniowi nie równy. Jeżdźąc volvem fh12 400 km które miało nalatane preawie 3 miliony cały czas u 1 właściciela i lata do tej pory bez remontu poza tym kiedys słyszałem cos takiego "konie mechaniczne pojazd sprzedają ale moment obrotowy jedzie". osobiście mam golfa II 1.3 na wtrysku 55km i 320 tys w tym 210 na gazie i lata jak ta lala teraz rzadzi marketing. Wystarczy zobaczyć TURBO RAPORT w TVN TURBO zgroza żeby nowe auta były takie tragiczne i tyle kosztowały.
ZKL
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości